Wydanie: PRESS 09-10/2019
Nie czytają, lecz słuchają
Polacy czytają mniej, ale sprzedaż audiobooków rośnie. Obniżenie stawki VAT może jeszcze ten rozwój przyspieszyć.
Paweł ma 31 lat. Pracuje w jednej z warszawskich korporacji. Do pracy dojeżdża komunikacją publiczną. Od pewnego czasu zawsze ze słuchawkami w uszach. – Mniej więcej rok temu odkryłem audiobooki i przepadłem zupełnie. Teraz mógłbym słuchać na okrągło. To odpręża, pozwala się oderwać od tego, co wokół. Działa zupełnie jak książka. A jak tu czytać, cisnąc się w metrze czy autobusie? – mówi.
Takich jak on przybywa. Bo choć poziom czytelnictwa od lat jest w Polsce zastraszająco niski, sprzedaż audiobooków rośnie w szybkim tempie.
Łukasz Zalesiński
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter