Wydanie: PRESS 09-10/2019
W szponach hazardu
Zakłady bukmacherskie kuszą dziennikarzy sportowych coraz atrakcyjniejszymi ofertami współpracy. Tych, którzy odmawiają, ubywa.
Film z making of tegorocznej sesji zdjęciowej ambasadorów zakładów bukmacherskich Etoto. Udział biorą: Tomasz Smokowski, Mateusz Borek, Roman Kołtoń, Michał Pol. Ubrani w eleganckie garnitury świetnie się bawią, pozując do zdjęć. Na sygnał reżysera jednocześnie podnoszą do ust mikrofony z nałożoną kostką z logo Etoto.
– Byłem dinozaurem w promowaniu zakładów bukmacherskich. Wieszano na mnie psy, a dziś robią to wszyscy dziennikarze sportowi, którzy są rozpoznawalni i prezentują odpowiedni poziom merytoryczny – mówi nie bez satysfakcji Mateusz Borek, komentator sportowy Polsatu.
Sęk w tym, że nie wszyscy. Kwestia współpracy i promowania zakładów bukmacherskich dzieli środowisko dziennikarzy sportowych.
„Ci, którzy powinni ostrzegać przed niebezpieczeństwem, bo doskonale zdają sobie z niego sprawę, zostali wynajęci, by obłaskawiać zło. Gdy oni zachęcają, łatwiej ulec pokusie, dać się zwieść złudzeniu, że hazard nikomu nie szkodzi” – napisał w maju br. w „Rzeczpospolitej” Mirosław Żukowski, szef sportu „Rzeczpospolitej”.
„Zaraza oblazła całą piłkę nożną i w ogóle cały sport. Jest na koszulkach najsłynniejszych drużyn, przy logo najsłynniejszych zawodów, u nas roznoszą ją masowo nawet dziennikarze, którzy coraz częściej robią – rzecz jeszcze niedawno nie do przyjęcia – za reklamowe słupy” – wtórował Żukowskiemu na łamach „Gazety Wyborczej” Rafał Stec w tekście „Bukmacheroza”. Argumentował, że na rynkach sportowych lepiej rozwiniętych od polskiego już dostrzeżono, że zarabianie na typowaniu wyników stało się poważnym problemem społecznym. Na Wyspach Brytyjskich pod wpływem polityków i aktywistów bukmacherzy zaczęli wprowadzać ograniczenia reklamowe.
U nas lista dziennikarzy, którzy pracują dla bukmacherów, jest coraz dłuższa.
Grzegorz Kopacz
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter