Wydanie: PRESS 09-10/2019
Wierszówka za kliki
Wydawcy z uwagą obserwują eksperyment w gazecie Ruperta Murdocha.
To, że „Herald Sun” jest bulwarówką często łamiącą zasady etyki dziennikarskiej, nie zmniejszało obaw: gazeta należy do wydawnictwa News Corp, czyli medialnego imperium Ruperta Murdocha, najpotężniejszego właściciela australijskich mediów. To on przez lata kształtował przekaz medialny nie tylko na antypodach, ale także w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Jego gazety często wyznaczały pewne standardy na rynku – niekoniecznie dobre.
– To przerażające – mówi „Press” Andrew Jaspan, były redaktor naczelny „The Age”, jednej z największych australijskich gazet, i współzałożyciel The Conversation, wpływowego, niezależnego portalu internetowego poświęconego analizom wiadomości. – To dowód, że dziennikarstwo zostało sprowadzone do modelu biznesowego, którego przetrwanie zależy od liczby kliknięć – stwierdza.
Lidia E. Kelly
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter