Nowy "Press": Lachowski o swojej pierwszej wojnie, a także Gugała, Burzyńska, Klarenbach i ekipa Zełenskiego
Nowy „Press” do nabycia w dobrych salonach prasowych lub online (wydanie drukowane lub e-wydanie) na e-sklep.press.pl. Na zdjęciu Mateusz Lachowski (fot. Rafał Masłow)
- Stoję w Buczy obok Sky News, „Le Figaro”, Rai 24, są media zagraniczne, a nie ma nikogo z Polski. Tylko jakiś Mateusz Lachowski ze swoim canonem, który łączy się przez telefon. Pomyślałem, że coś tu jest nie tak - mówi nam Mateusz Lachowski o zdziwieniach w czasie wojny w Ukrainie. W nowym numerze "Press" pytamy też m.in. dlaczego Polsat nie wykorzystuje w pełni Jarosława Gugały, kto wymyśla Zełenskiemu tak dobre przemówienia, dlaczego dziennikarze o sprawach środowiska mówią tylko anonimowo i co można pisać w mediach Polska Press.
„Press” do nabycia w dobrych salonach prasowych lub online (wydanie drukowane lub e-wydanie) na e-sklep.press.pl.
***
W nowym numerze „Press” dwie sekcje specjalne: „Addressable TV. Co zyskają nadawcy, agencje, reklamodawcy?" oraz „TV & Wideo Trendy" (pobierz tutaj).
***
W nowym numerze polecamy m.in.:
- "Moja pierwsza wojna" - rozmowa z Mateuszem Lachowskim, reporterem wojennym Polsat News. „Dlaczego pisze pan o żołnierzach, a nie kacapach, raszystach? – pytają mnie. Mówię wtedy: Dziennikarz nie może nikogo odczłowieczać. Bo to blisko propagandy" (kliknij)
Mateusz Lachowski. fot. Rafał Masłow
- "Notatki ze skandalu" - znana dziennikarka polityczna o nieposzlakowanej opinii i wpływowy niegdyś polityk, dziś na uboczu - dlaczego związkowi Agnieszki Burzyńskiej przyglądają się dziś polskie media (kliknij)
- "Żal anonim" - dziennikarze nie znoszą cytowania anonimowych wypowiedzi. Sami jednak wolą nie mówić pod nazwiskiem (kliknij)
- "Skończmy z darciem ryja" - W sprawie Tomasza Lisa nie chodzi o to, czy zniknie on z mediów. Ważniejsze jest, czy z mediów zniknie model zarządzania redakcjami, jaki Lis preferował (kliknij)
- "Dziennikarze, zbiórka!" - czy dziennikarz może zbierać na broń dla jednej ze stron w wojnie? Na pewno nie, jeśli relacjonuje konflikt wojenny (kliknij)
- "Jak hartował się TVN" - pierwsze wydania najważniejszego programu informacyjnego były porażką, więc widownię podbijała meksykańska telenowela (kliknij)
- "O Adrianie, który wie, w co wdepnął" - Klarenbacha chwalą za jedno: nie jest hipokrytą. Nie udaje dziennikarza, godzi się ze statusem propagandzisty (kliknij)
- "Orwell Press" - media należącej do Orlenu spółki Polska Press piszą o wszystkim. Wszystkim, co chciałaby o sobie przeczytać władza (kliknij)
- "Toksykologia stosowana" - wymagający szef nie jest mobberem, ale mobbingiem mogą być powszechne w redakcjach zachowania, których jeszcze kilkanaście lat temu nikt w ten sposób nie kwalifikował. Prawnicy radzą (kliknij)
- "Przyczajony tygrys, ukryty smok" - wzbudzający zaufanie głos, ambasadorska powaga i doświadczenie w zawodzie czynią zeń rasowego anchora. Niektórzy obsadzają go w roli wskrzesiciela mediów publicznych po Jacku Kurskim. Dlaczego więc Jarosław Gugała tkwi w niszowych programach Polsatu? (kliknij)
- "Lider i mówca" - „Będziemy się bronić. Nie atakować. Bronić się. Nacierając, zobaczycie nasze twarze, nie nasze plecy” – kto Zełenskiemu pisze tak dobre teksty? (kliknij)
- "Palikot, Wojewódzki i wyjebongo" - mieć wyjebongo na wszystko to kuszący sposób na życie. Gorzej gdy trzeba zasiąść do rozmowy z inwestorami (kliknij)
- "Prawicowa międzynarodówka medialna" - fala rolniczych protestów, która latem tego roku przetoczyła się przez Holandię, rozpaliła alt-rightowe media z całego świata (kliknij)
- "Zabójczy zakup" - amerykański „Newsweek” jest dziś cieniem samego siebie. Jego właścicielom najwyraźniej to nie przeszkadza, bo chcą zarabiać na sensacyjnych treściach w internecie (kliknij)
- "To było to" - Duma, serce wali, potem nieraz wstyd. Dziennikarze różnie, ale dokładnie zapamiętali, gdy pierwszy raz zobaczyli swoje nazwisko w druku (kliknij)
- "Problem z tematem" - sprawa Tomasza Lisa w „Newsweek Polska” ujawniła, jakim stresem dla dziennikarzy jest wymyślanie tematów tekstów. Postanowiliśmy sprawdzić, jak sobie z tym radzą w innych tytułach (kliknij)
- "Postrzeleni" - Polacy tłumnie ruszyli na strzelnice i po pozwolenia na broń, ale prasa poświęcona tej tematyce ma grono stałych, wiernych czytelników. Są też pisma i portale internetowe (kliknij)
- Aplikacje do edycji wideo - nasz przewodnik (kliknij)
- "Pluszowe pushowanie" - okienka wyskakujące na ekranie mogą być gotowym przepisem na katastrofę. A jednak web pushe to w serwisach internetowych powszechnie wykorzystywane narzędzie (kliknij)
- "Ślad wody" - 25 lat po powodzi tysiąclecia. Nie było komórek, aparatów cyfrowych, internetu. Była świadomość, że media muszą być na miejscu (kliknij)
- "Co się komu należy” - premie finansowe w reklamie: kto dostaje, w jakim trybie, kto decyduje o podziale? (kliknij)
- "Prawie dyplomata" - Michał Kazimierczak uważa się za szczęściarza, choć jego pierwsza pensja w reklamie wynosiła 100 euro miesięcznie. Po wielu agencjach osiadł jako partner Grupy Heart & Brain (kliknij)
- "W ESG potrzeba standardów" - nasza debata z udziałem Andrzeja Budasza, Rafała Madajczaka, Oliwii Tran i Łukasza Niewoli (kliknij)
- Co czyta, słucha, ogląda - ujawnia Justyna Kopińska. W podróż zabiera dwa polskie tygodniki
***
Nowy numer „Press" możesz kupić w dobrych salonach prasowych lub online (zamówić wydanie drukowane lub e-wydanie) na e-sklep.press.pl
***
W nowym numerze „Press” dwie sekcje specjalne: „Addressable TV. Co zyskają nadawcy, agencje, reklamodawcy?" oraz „TV & Wideo Trendy" (pobierz tutaj).
(CP, 01.09.2022)