Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2022

Prawie dyplomata

Michał Kazimierczak uważa się za szczęściarza, choć jego pierwsza pensja w reklamie wynosiła 100 euro miesięcznie. Po wielu agencjach osiadł jako partner Grupy Heart & Brain

Marzyłem o placówce w Santiago de Chile – mówi Michał Kazimierczak. Od zawsze fascynował go ten region, w ramach studiów był nawet z wizytą na uniwersytecie w Cochabamba w Boliwii. Kiedy jednak po skończeniu studiów w 2000 roku zaczął pracę w Ministerstwie Spraw Zagranicznych, jego wyobrażenia o pracy w dyplomacji zderzyły się z rzeczywistością.

Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, na którym skończył dwa kierunki: Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz Stosunki Międzynarodowe. Ma też dyplom Centrum Studiów Latynoamerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego.

– Aplikacja dyplomatyczno-konsularna była bardzo wymagająca pod względem liczby egzaminów, testów i rozmów kwalifikacyjnych, co dawało pewne wyobrażenie o elitarności dyplomatycznego grona – mówi Kazimierczak. – Na imprezach mogłem opowiadać, że pracuję w jednym z niewielu miejsc, w których – według ustawy o wychowaniu w trzeźwości – można oficjalnie spożywać alkohol podczas godzin pracy. Tymczasem już w pierwszych tygodniach za biurkiem czar dyplomacji prysł – okazało się, że te pomieszczenia w alei Szucha są dość smutnym miejscem, energetycznie pustym, za to pełnym ignorancji.

W czasie krótkiej kariery przyszłego dyplomaty Kazimierczak zaliczył pewien incydent – w alei Szucha miał przywitać i wprowadzić ambasadora USA wraz z małżonką. Obrócił się zbyt gwałtownie i nadepnął ambasadora na nogę, a temu spadł but i został w samej skarpetce. Na szczęście sprawa poszła w zapomnienie. Kazimierczak w MSZ trafił do departamentu promocji, który współpracował z agencją DDB Warszawa przy projekcie „Branding Poland”. Do projektu zaangażowana była brytyjska firma Wally’ego Olinsa Saffron Brand Consultants. – Po zatęchłej atmosferze MSZ nagle poczułem świeże powietrze – mówi Kazimierczak. – Słuchałem Szymona Gutkowskiego i Mariusza Przybyła i szczęka mi opadała z zachwytu. Tu była wrażliwość intelektualna, energia i pomysły, o które mi chodziło.

Agata Małkowska-Szozda

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.