Wydanie: PRESS 09-10/2022
Macron realizuje obietnice

Dyskusje o sposobach finansowania mediów publicznych toczą się w całej Europie. Francja postanowiła znieść powszechny abonament i płacić bezpośrednio z budżetu państwa
Ponad 27 mln francuskich gospodarstw otrzymywać będzie każdego roku prezent wartości 138 euro” – zobowiązał się francuski minister budżetu na konferencji prasowej poświęconej rządowej polityce walki z inflacją. Finansom publicznym ubędzie 3,2 mld euro.
RELIKT PRZESZŁOŚCI
Temat likwidacji powszechnej kontrybucji na utrzymanie publicznych mediów pojawia się we Francji regularnie, zwłaszcza w okresach kampanii wyborczych. Abonament stworzony w 1933 roku na finansowanie radia rozszerzono po II wojnie na telewizję – miał gwarantować, by kontrolowane przez kolejne rządy media, nie były państwowe, ale publiczne.
Mariusz Kowalczyk, Francja
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter
