Wydanie: PRESS 09-10/2022
Problem dezinformacji
Globalne problemy – brexit, wybory, wojna czy pandemia – unaoczniły wszystkim skalę rozprzestrzeniania się dezinformacji, czyli świadomie tworzonych, dystrybuowanych i powielanych informacji niezgodnych z faktami. Dynamika i skala wzrostu tego zjawiska stanowią wyzwanie dla wszystkich, zwłaszcza dla profesjonalnych dziennikarzy
W opinii dziennikarzy, którzy wzięli udział w badaniu PressInstitute, pojęcie tzw. fake newsa nie jest jednakowo rozumiane przez wszystkich. 77 proc. respondentów stwierdziło, iż rozumienie i postrzeganie fake newsów jest środowiskowo zróżnicowane, co w konsekwencji prowadzi do niemożności sformułowania jednego rzetelnego jego opisu i oceny. Tylko 16 proc. pytanych było przeciwnego zdania, a pozostali nie mieli na ten temat wyrobionej opinii.
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter