Wydanie: PRESS 05-06/2022

Warsztat: Udane dane

Na nic zda się wysiłek analityków, kiedy redakcja go nie doceni. Do dziennikarzy warto mówić ich językiem – pisze Rafał Arciszewski, business intelligence manager w Time SA

Można narzekać na szorstką przyjaźń dziennikarzy i analityków, podobnie jak przez lata narzekało się na informatyków w redakcjach. Dziennikarze podobno nic nie rozumieli z kodów, loginów i zabezpieczeń, a informatycy – znów podobno – nie byli w stanie sklecić jednego zdania poprawnie i bez użycia tej ich nowomowy. To oczywiście nieprawda, ale stereotyp trzyma się mocno.

Do relacji dziennikarzy i analityków warto podejść bez uprzedzeń. Po pierwsze dlatego, że redakcja – lekceważąc wnioski płynące z analiz – ma mniejsze szanse na zrozumienie swoich odbiorców, ich zachowań, przyzwyczajeń i zainteresowań. Po drugie – ma mniejsze szanse na odniesienie sukcesu wśród czytelników.

OD ZAUFANIA PO SCORING

Czego potrzeba, aby specjalista od danych służył dziennikarzom realnym wsparciem analitycznym, które przełoży się na lepsze wyniki?

Rafał Arciszewski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.