Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2022

World Press Photo

PROSTOTA, GŁUPCZE!

Matthew Abbott, zwycięzca w kategorii Fotoreportaż Roku 2022 za projekt „Ratowanie lasów za pomocą ognia”, w rozmowie z Marcinem Antosiewiczem

Jaka jest największa rzecz w fotografii, o której zmieniłeś zdanie w ciągu 14 lat, od kiedy żyjesz z robienia zdjęć?

Gdy patrzę wstecz, jest to trochę naiwne, ale myślałem, że najpotężniejsza jest siła jednego obrazu. Dziś zupełnie tak nie uważam. Muszę mieć sekwencję obrazów, a struktura i edycja to czynniki, które tworzą całość.

Jesteś więc zwycięzcą w odpowiedniej kategorii.

Bez wątpienia. Mam szczęście, że to wszystko dzieje się właśnie teraz, bo gdybyś zapytał mnie kilka lat wcześniej o najważniejsze aspekty fotografii, to odpowiedziałbym, że piękne obrazy itp. A teraz same zdjęcia są dla mnie trochę drugorzędne. Temat jest wszystkim. Mam obsesję na punkcie tego aspektu, bo uważam, że jest bardziej satysfakcjonujący i wymagający. Wiem, że jeżeli historia jest świetna, to i zdjęcia będą dobre.

Pewnie mówisz tak pod wpływem żony, która jest dziennikarką „Der Spiegel”.

Coś w tym jest. Myślę, że to ona uczyniła mnie fotografem, którym jestem dzisiaj, ponieważ sprawiła, że zacząłem zadawać sobie trudne pytania. Research jest kluczowy. Nie wierzę, że fotoreporterzy mogą czekać, aż praca sama do nich przyjdzie. Muszą być jak dziennikarz, który jest ekspertem w swojej działce, wychodzi w świat i szuka historii. Oczywiście musimy współpracować z reporterami i redaktorami, nie powinniśmy myśleć, że sami potrafimy wszystko pokazać.

Chcę opowiadać pogłębione historie i tworzyć wizualne narracje. Każdy może zrobić świetne zdjęcie, ale nie każdy potrafi zrobić research i stworzyć mocny fotoreportaż, który opowiada historię. Dużo czasu zajęło mi zrozumienie tej różnicy. Wciąż kocham fotografię, ale nie jest już ona dla mnie priorytetem, lecz narzędziem do opowiadania historii. Więc teraz wiem, że jeśli chcesz wyczerpująco opowiedzieć temat w sposób wizualny, potrzebujesz co najmniej kilku zdjęć.

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.