Wydanie: PRESS 05-06/2022
Zjednoczone newsy
Wojna w Ukrainie doprowadziła do sytuacji bez precedensu – stacje telewizyjne, które intensywnie ze sobą rywalizowały, połączyły się, by nadawać jeden program. I to na wysokim poziomie, mimo ograniczeń
Trzeciego dnia wojny czterech największych nadawców telewizyjnych w Ukrainie – 1+1 Media, StarLightMedia, Media Group Ukraine i Inter Media Group – połączyło siły, by stworzyć jeden całodobowy serwis informacyjny.
To sprzymierzenie ma być też antidotum na końskie dawki rosyjskiej propagandy, którą Kreml bombarduje Rosjan oraz cały świat.
ZDZIESIĄTKOWANI
Wspólny serwis nadawcy ochrzcili nazwą „Zjednoczone newsy”. Powody zjednoczenia były praktyczne – w pierwszych dniach wojny telewizyjne zespoły dziennikarskie zostały zdziesiątkowane, bo do Polski i na Zachód uciekło wielu dotychczasowych pracowników telewizji, w tym zwłaszcza matki z dziećmi. A prowadzącymi programy w ukraińskich telewizjach są często kobiety i ludzie młodzi. Brakowało więc rąk do pracy.
Krzysztof Boczek
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter