Wydanie: PRESS 07-08/2021
Szybkie medium, wolne badania
W badaniach telewizji wiemy, ilu widzów ją ogląda w każdej minucie, w radiu mierzymy słuchalność w każdym kwadransie, dzienniki badane są codziennie. Tylko wyniki internetu są podawane jako zbiór danych z miesiąca
Player.pl jest obecnie największą VOD w Polsce” pochwaliła się w marcu na LinkedIn Katarzyna Kieli, prezeska i dyrektorka zarządzająca Discovery na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. Powoływała się na lutowe dane z badania Mediapanel, z których wynikało, że serwis TVN odwiedziło więcej internautów niż Netflixa. Sukces Playera odtrąbiło również biuro prasowe TVN Grupa Discovery. „Kłopoty Netflixa w Polsce”, „Netflix pokonany w Polsce”, „Netflix wyprzedzony przez Playera!” – grzmiały w nagłówkach serwisy internetowe.
„Artykuły nie precyzowały, że ranking podsumowuje tylko zasięg stron serwisów. Wydźwięk publikacji – udostępnionych przez największych tuzów TVN – był jednoznaczny: „Player zdetronizował Netflixa” – skomentowała w LinkedIn Joanna Nowakowska, współautorka bloga Screenlovers.pl. Nowakowska wyjaśniła, że ruch na stronę Playera sprowadziła m.in. gigantyczna kampania TVN.
Dane, które tak chętnie podawali telewizja i jej menedżerowie, odnosiły się bowiem nie do liczby subskrybentów serwisów VOD, czyli kluczowego wskaźnika w przypadku platform streamingowych, ale do liczby internautów, którzy… przynajmniej raz w lutym weszli na stronę Player.pl. Niektórzy weszli zapewne, widząc jedną z wielu reklam w innych serwisach. To wystarczyło, by załapać się jako użytkownik w danych badawczych Mediapanelu. Czy zostali i wykupili subskrypcję Playera? Nie wiadomo, bo TVN nie chwalił się ostatnio takimi danymi.
Maciej Kozielski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter