Wpływy reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Biosystem wybierze agencję  |  Polsat latem nagra dwie edycje popularnego show  |  Katarzyna Bosacka z programem  |  Netflix pokaże drugi sezon polskiego serialu  |  Szefowa Europejskiej Rady Pisarzy  |  Kontynuacja w jesiennej ramówce TVP Historia  |  Jak dziennikarze Reutera korzystają z AI  |  Wydatki na reklamę wzrosły w pierwszym kwartale  |  Polska Organizacja Turystyczna  |  Audience Network agencją mediową  |  Cut The Mustard z kampanią  |  Dentsu X rozszerza współpracę  |  OpenAI otworzy pierwsze biuro w Korei Południowej  |  Disney+ przejmie od Netflixa jeden z najpopularniejszych seriali animowanych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wpływy reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Biosystem wybierze agencję  |  Polsat latem nagra dwie edycje popularnego show  |  Katarzyna Bosacka z programem  |  Netflix pokaże drugi sezon polskiego serialu  |  Szefowa Europejskiej Rady Pisarzy  |  Kontynuacja w jesiennej ramówce TVP Historia  |  Jak dziennikarze Reutera korzystają z AI  |  Wydatki na reklamę wzrosły w pierwszym kwartale  |  Polska Organizacja Turystyczna  |  Audience Network agencją mediową  |  Cut The Mustard z kampanią  |  Dentsu X rozszerza współpracę  |  OpenAI otworzy pierwsze biuro w Korei Południowej  |  Disney+ przejmie od Netflixa jeden z najpopularniejszych seriali animowanych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wpływy reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Biosystem wybierze agencję  |  Polsat latem nagra dwie edycje popularnego show  |  Katarzyna Bosacka z programem  |  Netflix pokaże drugi sezon polskiego serialu  |  Szefowa Europejskiej Rady Pisarzy  |  Kontynuacja w jesiennej ramówce TVP Historia  |  Jak dziennikarze Reutera korzystają z AI  |  Wydatki na reklamę wzrosły w pierwszym kwartale  |  Polska Organizacja Turystyczna  |  Audience Network agencją mediową  |  Cut The Mustard z kampanią  |  Dentsu X rozszerza współpracę  |  OpenAI otworzy pierwsze biuro w Korei Południowej  |  Disney+ przejmie od Netflixa jeden z najpopularniejszych seriali animowanych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2021

Szybkie medium, wolne badania

W badaniach telewizji wiemy, ilu widzów ją ogląda w każdej minucie, w radiu mierzymy słuchalność w każdym kwadransie, dzienniki badane są codziennie. Tylko wyniki internetu są podawane jako zbiór danych z miesiąca

Player.pl jest obecnie największą VOD w Polsce”  pochwaliła się w marcu na LinkedIn Katarzyna Kieli, prezeska i dyrektorka zarządzająca Discovery na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. Powoływała się na lutowe dane z badania Mediapanel, z których wynikało, że serwis TVN odwiedziło więcej internautów niż Netflixa. Sukces Playera odtrąbiło również biuro prasowe TVN Grupa Discovery. „Kłopoty Netflixa w Polsce”, „Netflix pokonany w Polsce”, „Netflix wyprzedzony przez Playera!” – grzmiały w nagłówkach serwisy internetowe.

„Artykuły nie precyzowały, że ranking podsumowuje tylko zasięg stron serwisów. Wydźwięk publikacji – udostępnionych przez największych tuzów TVN – był jednoznaczny: „Player zdetronizował Netflixa” – skomentowała w LinkedIn Joanna Nowakowska, współautorka bloga Screenlovers.pl. Nowakowska wyjaśniła, że ruch na stronę Playera sprowadziła m.in. gigantyczna kampania TVN.

Dane, które tak chętnie podawali telewizja i jej menedżerowie, odnosiły się bowiem nie do liczby subskrybentów serwisów VOD, czyli kluczowego wskaźnika w przypadku platform streamingowych, ale do liczby internautów, którzy… przynajmniej raz w lutym weszli na stronę Player.pl. Niektórzy weszli zapewne, widząc jedną z wielu reklam w innych serwisach. To wystarczyło, by załapać się jako użytkownik w danych badawczych Mediapanelu. Czy zostali i wykupili subskrypcję Playera? Nie wiadomo, bo TVN nie chwalił się ostatnio takimi danymi.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.