Wydanie: PRESS 07-08/2021
Wsi wesoła
Aktorzy ciężko sobie radzą z popularnością, a co dopiero zwykli ludzie. Przerosło ich to! – o głównych bohaterach serialu „Rolnicy. Podlasie” mówi jedna z uczestniczek programu
W każdą sobotę w każdym powiecie takie wydarzenie przeszłoby bez echa. Rolnik pod wpływem alkoholu awanturuje się, nie chce wsiąść do radiowozu. Policjanci pakują go siłą i zatrzymują na 24 godziny. Normalka.
Ale reporterzy portalu Eska postanowili zająć się sprawą: „Czy aż tak stanowcza interwencja była potrzebna?” – martwili się. Incydent wywołał lawinę reakcji. Pod filmem z zatrzymania opublikowanym na portalu RolnikInfo – blisko 1 tys. komentarzy. Niektórzy szydzą, ale większość martwi się sytuacją Gienka z Plutycz na Podlasiu i jego syna Andrzeja.
Bo nie chodzi o zwykłych rolników, ale bohaterów serialu „Rolnicy. Podlasie”, emitowanego na kanale Fokus TV, który cieszy się rekordowym zainteresowaniem widzów. Pierwszy sezon liczył 11 odcinków. Drugi – już 28. Obecnie trwa trzeci. Co tydzień w niedzielny wieczór perypetie kilkunastu bohaterów – rolniczek i rolników z podlaskich wiosek –śledzi ponad 1 mln widzów.
Agnieszka Michcik, lekarka weterynarii od dużych zwierząt, również uczestniczka serialu: – To przykra sprawa – mówi o incydencie w gospodarstwie Gienka i Andrzeja. – Oni już powinni mieć menedżera, który by to wszystko ogarniał. Bo sami nie umieją wyznaczyć granic – wyjaśnia.
Krzysztof Korona, psycholog kliniczny, który pracował m.in. z uczestnikami pierwszych edycji pierwszego polskiego reality show „Big Brother”, opisuje: – Media biorą człowieka i pokazują go innym ludziom. Po co to robią? Na pokazywaniu jednego człowieka drugiemu człowiekowi zarabia się pieniądze. Nieważne, czy ten bohater jest mądry czy głupi. Bogaty czy biedny. Ważne, by ludzie chcieli go oglądać. By przykuwał uwagę – mówi psycholog. – Taki człowiek staje się gwiazdą. Inni ludzie chcą go oglądać, a nawet dotknąć – dodaje Korona.
Grzegorz Sajór
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter