Komentatorzy "Szkła kontaktowego" TVN 24 w TVP  |  Repropol tworzy listę wydawców  |  Partnersi i Fabryka Komunikacji Społecznej w przetargu  |  Cennik TVP na kwiecień  |  Widownia "Tańca z gwiazdami" Polsatu  |  Oglądalność seriali "Zatoka szpiegów", "Krew z krwi" i "Pan Mama"  |  Nowość Polsat Play  |  Pakiety Canal+ ponownie w ofercie  |  Serial Polsatu "Teściowie"  |  Red Carpet Media Group nie współpracuje już z dystrybutorem  |  Powstanie polska wersja programu Netflixa  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Miesięczniki dla dzieci i młodzieży  |  Bauer wydał numer specjalny  |  Piaseczny w kampanii Radia Złote Przeboje  |  Animex Foods  |  OS3 przygotowała spoty  |  Salestube  |  Serwisy streamingowe na celowniku Turcji  |  Wielka Brytania będzie karać media społecznościowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentatorzy "Szkła kontaktowego" TVN 24 w TVP  |  Repropol tworzy listę wydawców  |  Partnersi i Fabryka Komunikacji Społecznej w przetargu  |  Cennik TVP na kwiecień  |  Widownia "Tańca z gwiazdami" Polsatu  |  Oglądalność seriali "Zatoka szpiegów", "Krew z krwi" i "Pan Mama"  |  Nowość Polsat Play  |  Pakiety Canal+ ponownie w ofercie  |  Serial Polsatu "Teściowie"  |  Red Carpet Media Group nie współpracuje już z dystrybutorem  |  Powstanie polska wersja programu Netflixa  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Miesięczniki dla dzieci i młodzieży  |  Bauer wydał numer specjalny  |  Piaseczny w kampanii Radia Złote Przeboje  |  Animex Foods  |  OS3 przygotowała spoty  |  Salestube  |  Serwisy streamingowe na celowniku Turcji  |  Wielka Brytania będzie karać media społecznościowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentatorzy "Szkła kontaktowego" TVN 24 w TVP  |  Repropol tworzy listę wydawców  |  Partnersi i Fabryka Komunikacji Społecznej w przetargu  |  Cennik TVP na kwiecień  |  Widownia "Tańca z gwiazdami" Polsatu  |  Oglądalność seriali "Zatoka szpiegów", "Krew z krwi" i "Pan Mama"  |  Nowość Polsat Play  |  Pakiety Canal+ ponownie w ofercie  |  Serial Polsatu "Teściowie"  |  Red Carpet Media Group nie współpracuje już z dystrybutorem  |  Powstanie polska wersja programu Netflixa  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Miesięczniki dla dzieci i młodzieży  |  Bauer wydał numer specjalny  |  Piaseczny w kampanii Radia Złote Przeboje  |  Animex Foods  |  OS3 przygotowała spoty  |  Salestube  |  Serwisy streamingowe na celowniku Turcji  |  Wielka Brytania będzie karać media społecznościowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2021

Dziennikarski spleen

Brak granic między życiem a pracą, stale rosnąca presja rynku, wreszcie wypalenie i niemoc. Depresja jest demokratyczna, ale dziennikarze to grupa wysokiego ryzyka. A najgorsze dopiero przed nami

Styczeń 2020 to tysiące komentarzy dziennie o tym, że powinienem się zabić, że jestem nic niewarty, że jakiś człowiek z jutuba ma rację. Nawet kiedy wiesz, że nie możesz tego czytać, to jest wszędzie” – napisał 17 maja na swym profilu na Facebooku Filip Chajzer, prowadzący „Dzień dobry TVN”. Pod jego wyznaniem znalazło się blisko 10 tys. komentarzy. Przytłaczająca większość to wyrazy wsparcia i gratulacje za odwagę przyznania się do depresji.

„Dziękuję za odważny i szczery wpis. Jakże ważny dla wszystkich, którzy mierzą się z depresją” – napisała Beata Naglik. Zaś internautka Monika Man dodała: „Deprecha, jaka to straszna podstępna choroba. Trzymaj się i nie dawaj się jej omamić”.

„Nawet nie wiesz, ile ten wpis dla mnie znaczy. Od stycznia tego roku czuję dokładnie to co Ty. Próbuję poskładać się na nowo. Twoje wyznanie pozwala uwierzyć, że nie jestem sama. Że nawet ludzie z pierwszych stron gazet przeżywają to co ja” – przyznała w kolejnym komentarzu Marta Adamczyk.

Nie obyło się bez zwyczajowego hejtu: „Za swoje błędy musisz zapłacić Filipie. Było nie pajacować to by nie było depresji”, „Oj chyba ci się karma do dupy dobrała” – to te delikatniejsze. W sieci padają także oskarżenia o „chęć podbicia popularności” i „wpisywania się w obecny trend”.

Rzeczywiście może to wyglądać na trend, choć nim nie jest. Prawdą jest natomiast, że pandemia i związany z nią lockdown spowodowały nagły wzrost liczby chorych na depresję.

Grzegorz Sajór

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.