Wydanie: PRESS 07-08/2013
O lżejszy ślad
Inwestując w proekologiczne produkty i usługi, firmy szykują się na czas, kiedy klienci uznają, że bycie zielonym się opłaca
Z początkiem lipca w Polsce zaczął obowiązywać nowy system gospodarowania odpadami. Jego elementem jest zróżnicowanie opłat za śmieci tak, by premiować ich segregowanie. Argument finansowy z pewnością wzmocni coraz powszechniejsze proekologiczne postawy wśród Polaków, postawy coraz częściej wpływające na decyzje zakupowe: spośród podobnych produktów lub marek Polacy zaczynają wybierać te przyjazne naturze.
– Od wielu lat obserwujemy, jak pozytywnie zmieniają się postawy konsumentów, jak rośnie ich świadomość – mówi Monika Piekarska, specjalista ds. PR w Żywiec Zdrój SA. – Coraz częściej w swoich wyborach kierują się oni nie tylko ceną i jakością produktów. Świadome zakupy stają się pozytywnym nawykiem, obserwowanym zwłaszcza u przedstawicieli młodego pokolenia. Dla dojrzałych organizacji prowadzenie biznesu w sposób społecznie i ekologicznie odpowiedzialny staje się niemal koniecznością – dodaje Piekarska.
Beata Goczał
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter