Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2013

Wykopani na aut

Porównując rewolucję zatrudnienia w TVP z organizacją pracy w TVP Sport, zarząd spółki sporo przestrzelił

W 105-osobowej załodze kanału TVP Sport tylko 33 pracowników ma etaty. Reszta to stali współpracownicy.
Cała Telewizja Polska etatowców ma 3480, a współpracowników – 1,5–2 tys. Proporcje liczby umów o pracę i umów cywilnych są więc w kanale odwrotne niż w całej telewizji publicznej. 
A właśnie TVP Sport zarząd spółki wybrał sobie na sewrski wzór zreformowanej telewizji. 

W piwnicy

Między studiem nr 2 a studiem nr 7 w starym budynku Telewizji Polskiej przy ul. Woronicza w Warszawie jest newsroom TVP Sport. Pomieszczenie nie ma okien. Płuca wciągają ciężkawe, zmęczone powietrze z systemu wentylacyjnego. Wyżej znajduje się drugi newsroom: mniejszy, ale z oknami. Tam pracują osoby przygotowujące serwisy sportowe dla innych anten: TVP 1, TVP 2 i TVP Info. Okna ma też gabinet dyrektora Włodzimierza Szaranowicza mieszczący się za drzwiami z żółtą nalepką „Teren Włodka”. Oraz pokoje, w których siedzą ci, którzy planują, nadzorują i rozliczają pracę kanału. 

Podczas gdy w efekcie planowanej przez zarząd akcji outsourcingu pracownicy Agencji Produkcji Telewizyjnej i anten TVP boją się stracić etaty, dziennikarze TVP Sport o etatach nawet nie marzą. Część z nich nigdy ich nie miała, część straciła wiele lat temu.

Marzą, żeby wyjeżdżać na mistrzostwa. Żeby robić atrakcyjne dyscypliny sportu, najlepiej mecze polskiej reprezentacji w piłce nożnej. Żeby wejść na dużą antenę, a nie tylko siedzieć w piwnicy.

Elżbieta Rutkowska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.