Wydanie: PRESS 07-08/2013

Top kanałów tematycznych

Specjaliści z domów mediowych wskazali najefektywniejsze, ich zdaniem, kanały tematyczne

W Polsce fragmentaryzacja rynku telewizyjnego postępuje – nadaje ponad 200 kanałów tematycznych. Które są najbardziej efektywne i odniosły największy sukces rynkowy? Nie znając ich wyników finansowych, trudno to jednoznacznie stwierdzić. Jednak specjaliści z domów mediowych mają swoje obserwacje i wiedzę, gdzie jakie pieniądze inwestują reklamodawcy; która stacja potrafi je przyciągać. Poprosiliśmy więc przedstawicieli domów mediowych, by wybrali, ich zdaniem, najbardziej efektywne stacje tematyczne (nie uwzględnialiśmy kanałów informacyjnych ani tych o tematyce ogólnej, jak TV 4, TVN Siedem, TV Puls). W pierwszym etapie sześciu jurorów typowało po trzy kanały, ich zdaniem, najlepsze. W ten sposób otrzymaliśmy wykaz 11 stacji, które w drugim etapie jurorzy (tym razem pięciu) oceniali już pod kątem pięciu kryteriów – w każdym kanał mógł otrzymać od 1 do 10 pkt (maksymalnie można więc było uzyskać 250 pkt). Spośród wskazanych nie sklasyfikowaliśmy jedynie kanału TVP Rozrywka, który rozpoczął nadawanie w połowie kwietnia br., reklamy zaczął emitować od maja, więc zdaniem niektórych jurorów to za krótko, by jednoznacznie tę stację ocenić. Lecz samo znalezienie się wśród wskazanych pokazuje, że zdaniem specjalistów z domów mediowych ten kanał ma potencjał.
Prezentujemy wyniki pracy jurorów oraz ich komentarze – warto zauważyć, że w Top 10 są aż trzy kanały nadające w ramach bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej: TTV, Eska TV i Polo TV.
 

Kryteria oceny

1/ Tematyka kanału a jego oferta programowa – czyli jak szeroka i oryginalna jest oferta kanału poświęcona danej tematyce
2/ Zainteresowanie reklamodawców – czy klienci chcą się w tej stacji reklamować, być obecni przy jej brandzie, czy zainteresowanie odpowiada potencjałowi kanału
3/ Oferta dla reklamodawców – jakość oferty standardowej, ale też możliwość działań niestandardowych, sponsoringu czy product placement
4/ Oglądalność w grupie ogólnej – czyli jak wypada wśród widzów 4+, biorąc pod uwagę to, co kanał oferuje i w ogóle oglądalność kanałów tematycznych na naszym rynku
5/ Oglądalność w grupie docelowej – czyli wśród najważniejszych dla danej stacji widzów: w jakim stopniu jest zgodna z potencjałem oferty programowej

Opr. Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.