Wydanie: PRESS 07-08/2013
Dzieci lubią nowinki
Najmłodsi odbiorcy szybko uczą się nowych mediów, dlatego bohaterowie telewizyjni i prasowi podążają za nimi na iPady i Facebooka
Widownia dziecięca, tak jak i ta dorosła, cały czas szuka nowych propozycji i nowych bohaterów – mówi Marta Szwakopf, dyrektor stacji dziecięcych MiniMini+ i TeleToon+/Hyper.
Dlatego oprócz nowych i powtarzanych odcinków serii przygód Scooby-Doo czy labradorki Marty z kreskówki „Marta mówi”, które od lat zyskują sympatię widzów, kanały telewizyjne adresowane do najmłodszych oferują wciąż nowe bajki i seriale.
Na przykład Disney Channel wprowadził do ramówki na początku br. przygody nastolatki Violetty (jej imię to jednocześnie tytuł serialu).
W tym samym niemal czasie stacjaTeleToon+ zaczęła emitować „Ranczo Leny”, animowaną bajkę o 14-letniej miłośniczce koni. Widzowie Cartoon Network z kolei bardzo ciepło przyjęli młodego Czkawkę i jego smoka Szczerbatkę, bohaterów serialu „Jeźdźcy smoków”, który oprócz przygód Scooby-Doo był najchętniej oglądaną serią tej stacji w pierwszych czterech miesiącach br.
Disney Channel i Cartoon Network to, obok MiniMini+ i Nickelodeon, najchętniej oglądane stacje telewizyjne dla dzieci (dane Nielsen Audience Measurement za okres styczeń–kwiecień br.). Jak wynika z danych brokera reklamy Atmedia, na oglądaniu tych i innych kanałów dla najmłodszych oraz dziecięcej oferty innych stacji dzieci spędzają w sumie nawet cztery godziny dziennie.
Każda dziecięca telewizja stara się oferować jak najatrakcyjniejsze audycje dobrane tak, by były zgodne z wymaganiami i potrzebami grupy docelowej. Jak jednak przyznają przedstawiciele tych stacji, na sukces bajki czy serialu składa się już nie tylko to, czy on sam jest ciekawy, ma wciągającą fabułę i bohaterów, którzy potrafią zawładnąć dziecięcą wyobraźnią. Bardzo duże znaczenie ma to, czy i w jaki sposób serialowe postaci funkcjonują poza szklanym ekranem.
Joanna Sędek
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter