Wydanie: PRESS 11-12/2021
Ranking firm PR
Jak poradziły sobie agencje public relations w pandemicznym roku 2020
Rok 2020 z powodu pandemii był czasem kryzysu w branży reklamy, dlatego działania public relations stały się dla wielu firm nie tylko najważniejszą formą komunikacji z klientem, ale też niezbędnym elementem budowania polityki antykryzysowej wewnątrz przedsiębiorstwa.
Firmy szukały oszczędności, obniżały wynagrodzenia i wstrzymywały wcześniej zaplanowane kampanie, by zabezpieczyć budżet w razie przeciągającego się zamrożenia gospodarki, a działania PR zewnętrznego i wewnętrznego mogły pomóc im przejść przez sytuacje kryzysowe możliwie suchą stopą.
Nie były to jedyne wyzwania, z którymi zmagały się agencje public relations. Podobnie jak ich klienci musiały walczyć o budżety i wypracować systemy pracy zdalnej oraz utrzymać zatrudnienie.
W naszym rankingu agencji public relations analizujemy, jak im się to udało.
RANKINGI
Tegoroczna publikacja jest zbiorem rankingów stworzonych na podstawie danych z ankiet wypełnionych przez 25 agencji i siedem grup firm public relations, zweryfikowanych przez nas o dane dostępne w Krajowym Rejestrze Sądowym. Niestety nie wszystkie agencje udzieliły kompletu informacji, a część z nich nie złożyła w odpowiednim czasie wymaganych prawem sprawozdań finansowych za 2020 rok, dlatego część danych pochodzi także z zebranych przez nas oświadczeń zarządów firm.
PR Check podzieliliśmy na: ranking według przychodów, ranking według zysków netto (nie dotyczy grup), ranking według fee income, ranking według zatrudnienia. Przygotowaliśmy również zbiorczą ankietę firm ułożoną alfabetycznie, w której przedstawiamy głównych klientów agencji i grup, nagrody otrzymane przez agencje w 2020 roku oraz ich przynależność do organizacji branżowych.
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter