Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2021

Na waciki

Sukcesami finansowania projektów medialnych na Patronite.pl wszyscy się chwalą. O widowiskowych porażkach jest cicho

Mateusz Górski, jeden z szefów serwisu Patronite, pytany rok temu przez „Press”, jak długo Dariusz Rosiak – autor podcastu „Raport o stanie świata” – będzie tam zarabiał 50 tys. zł miesięcznie, odparł, że trzeba zadać inne pytanie: kiedy Dariusz Rosiak dojdzie do poziomu 100 tys. zł miesięcznie. Do takiej kwoty Rosiak co prawda jeszcze nie doszedł, ale po roku wyraźnie widać, że suma rośnie. Dziś co miesiąc wspiera go ponad 5,5 tys. patronów sumą 84 455 zł. W czerwcu media obiegła informacja, że zebrał już łącznie milion złotych.

Maciejowi Okraszewskiemu, twórcy bloga i podcastu Dział Zagraniczny, patroni przelewają co miesiąc 29 845 zł. Cezaremu Gutowskiemu, dziennikarzowi sportowemu – 12 720 zł, Maciejowi Orłosiowi, który przez 25 lat prowadził „Teleexpress” – 10 830 zł, a Jagodzie Grondeckiej, która w sierpniu informowała Polskę o sytuacji Afgańczyków w zajętym przez talibów Kabulu – 9720 zł. Kwoty te napawają ludzi mediów nadzieją na finansowanie własnych projektów dzięki regularnym, comiesięcznym wpłatom patronów. Ale więcej jest takich, którym spektakularnie nie wyszło.

NIEZALEŻNY PODCAST IGORA JANKEGO

Do nich zalicza się Igor Janke, który we wrześniu wystartował z podcastem „Układ otwarty”. Jak zapowiadał, ma on być „uczciwy, ciekawy i nieidący na skróty (…) otwarty dla różnych osób, różnych poglądów i różnych problemów”. Dodawał, że „chciałby pokazać naszą rzeczywistość w całym jej skomplikowaniu i różnorodności”.

Katarzyna Rycko

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.