Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2018

Weszli w kanał

Dziennikarze tradycyjnych mediów coraz częściej próbują swoich sił na YouTube. Z różnym skutkiem.

Dziennikarka TVN Urszula Chincz założyła w 2014 roku kanał na YouTube, by móc robić to, czego nie mogła, pracując wtedy w TVP 2. – Moi ówcześni szefowie w „Pytaniu na śniadanie” stwierdzili, że poradnictwa nie da się pogodzić z rolą prowadzącej program śniadaniowy. A ja chciałam. No to sobie zrobiłam swój kanał – opowiada.

Kuba Klawiter, prowadząc program o gadżetach w TVN Turbo, musiał wszelkie pomysły akceptować z szefostwem. – Dowolność w prezentowaniu gadżetów jakaś oczywiście była, ale w pewnym sensie jednak ograniczona. Stwierdziłem, że YouTube jest miejscem, gdzie mogę mówić o gadżetach, jakich chcę i co chcę – mówi Klawiter.

Tomasz Sekielski, wieloletni dziennikarz telewizyjny, ostatnio autor programów dla TVP 1 i Nowej TV, nie jest na stałe związany z żadną redakcją (współpracuje z Wirtualną Polską). – Chcę istnieć w przestrzeni medialnej i uznałem, że YouTube jest dobrym miejscem do tego, by funkcjonować jako dziennikarz i co jakiś czas o sobie przypomnieć – tłumaczy.

Wygląda na to, że dziennikarze nie zrazili się trudnym debiutem Szymona Majewskiego na YouTube. Ten dziennikarz prowadzący telewizyjny show uruchomił swój kanał pod koniec 2012 roku. W programie „Szymon Majewski SuperSam” można było oglądać krótkie skecze, potem pojawiły się m.in. komentarze do wydarzeń czy przeróbki piosenek. „To jest okienko Szymona. Okienko prezentuje moje poczucie humoru” – pisał na YouTube. Zdobył ponad 100 tys. subskrypcji, a 1 mln wyświetleń przekroczył jeden materiał o skoczku narciarskim Piotrze Żyle. To dobre wyniki dziennikarza, ale nie rzucają na kolana youtuberów.

– Dla gościa z mainstreamu w takim wieku jak ja niemożliwe jest, by na YouTube to zażarło – uważa dziś Szymon Majewski. Co poradziłby kolegom z mediów, którzy chcą spróbować swoich sił na YouTube? – Trzeba potraktować YouTube na serio i bardzo regularnie. Trzeba mu oddać atencję, życie i energię – mówi Majewski.

Lecz przede wszystkim trzeba mieć pomysł.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.