Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2018

Dni, których nie znamy

Spośród 22 start-upów medialnych dofinansowanych przez Digital News Initiative należący do Google działa siedem. Jeden wydał kasę i się zamknął, cztery chcą ruszyć w tym roku.

Z projektów, które już ruszyły, najlepiej rozwijają się serwis Sonar.wyborcza.pl (Gazeta Wyborcza) i aplikacja Fiszki Polityki (Polityka).

Sonar to serwis, który aktualne trendy i wydarzenia w gospodarce, społeczeństwie i polityce wyjaśnia przy użyciu prezentacji i infografik. Monitoruje pracę posłów, senatorów i kilkudziesięciu ważnych polityków. Odbiorca może personalizować serwis, wybierając zagadnienia czy polityków, których chce obserwować. Przy tworzeniu Sonaru wykorzystano Data Ocean – system pozyskiwania i analizy danych. To agregator trendów, statystyk i treści, również z mediów społecznościowych. Projekt był nominowany do Grand Press Digital w 2017 roku.

– Projekt Sonar stał się częścią działu danych, który wydaje również serwis BIQdata, czyli w praktyce zespół Sonaru połączył się z zespołem BIQdata. W tej chwili łącznie w dziale danych pracuje dziewięć osób. Obecnie zespół pracuje nad przygotowaniem i wykorzystaniem Sonaru do wyborów samorządowych – tłumaczy Vadim Makarenko, wydawca serwisu Wyborcza.Tech i szef BIQdata.

Dziennikarz i ekspert w dziedzinie internetu Stanisław Stanuch ocenia: – Podoba mi się połączenie różnorodnej wiedzy o politykach z fact-checkingiem. Jak w przypadku wszystkich projektów „Wyborczej”: pomysł dobry, wykonanie również, ale zaangażowanie polityczne po jednej ze stron aż skwierczy. Z pewnością to ogranicza zasięg serwisu.

Z kolei Paweł Nowacki, sales partner we Flowplayer, uważa, że Sonar.wyborcza.pl dobrze sobie radzi m.in. dzięki temu, że ma wsparcie wielkiej redakcji. – Zespół tego projektu umiejętnie łączy wysokiej jakości treść z atrakcyjnym sposobem prezentacji. Chwilami użytkownik przechodzi na inne artykuły w portalu Wyborcza.pl, ale to nie razi, a swoją rolę projekt chyba spełnia – ocenia.

Grzegorz Dyjak

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.