Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2018

Kto burmistrzowi zabroni?

Przed wyborami samorządowymi patologię gazet samorządowych będzie widać najlepiej

W każdym numerze „Panorama Trzebnicka” wydawana przez Gminne Centrum Kultury i Sportu w Trzebnicy, zamieszcza dużo zdjęć burmistrza gminy Marka Długozimy – bywa ich nawet kilkadziesiąt. W numerze z 12 stycznia br. naliczyłam ich 35. Burmistrz a to przecina wstęgę, otwierając nowy odcinek drogi, a to odwiedza place budów, podpisuje umowy, daje sygnał do startu w biegu sylwestrowym, wręcza medal za długotrwałe pożycie małżeńskie, uczestniczy w losowaniu drużyn turnieju koszykarskiego, składa życzenia wigilijne...

„Panorama Trzebnicka” szczegółowo opisuje też osiągnięcia burmistrza, bo to dzięki jego inicjatywie np. „szkoły podstawowe nr 12 i 3 w Trzebnicy zostaną wyposażone w laptopy i specjalne oprogramowanie” albo „od sześciu lat część opłaty startowej przekazywana jest na cele charytatywne”.

Głosów krytycznych wobec władz gminy czy choćby wypowiedzi radnych z opozycji próżno szukać.

„Panorama Trzebnicka” wychodzi w nakładzie 10 tys. egz. w gminie liczącej niecałe 23 tys. mieszkańców. Dostarczana jest do skrzynek pocztowych, do wszystkich sklepów i instytucji. Płacą podatnicy. Gazeta ma dochód z ogłoszeń i reklam.

– Przedsiębiorcy reklamują się w „Panoramie Trzebnickiej”, bo zwykle chcą coś uzyskać od burmistrza. Z reguły nie zamieszczają reklam w moim tygodniku, bojąc się, że stracą zlecenia od gminy lub nie załatwią swoich spraw w urzędzie – mówi Daniel Długosz, wydawca i redaktor naczelny niezależnej, konkurencyjnej „Nowej Gazety Trzebnickiej”. – Na reklamach tracę nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych rocznie – szacuje. Zdaniem Długosza ceny w gazecie opłacanej przez samorząd są dumpingowe, o wiele niższe niż te, które może on zaoferować w swoim tygodniku. – Oni nie muszą dbać o rentowność – kwituje Długosz.

Małgorzata Wyszyńska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.