Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2018

Kto burmistrzowi zabroni?

Przed wyborami samorządowymi patologię gazet samorządowych będzie widać najlepiej

W każdym numerze „Panorama Trzebnicka” wydawana przez Gminne Centrum Kultury i Sportu w Trzebnicy, zamieszcza dużo zdjęć burmistrza gminy Marka Długozimy – bywa ich nawet kilkadziesiąt. W numerze z 12 stycznia br. naliczyłam ich 35. Burmistrz a to przecina wstęgę, otwierając nowy odcinek drogi, a to odwiedza place budów, podpisuje umowy, daje sygnał do startu w biegu sylwestrowym, wręcza medal za długotrwałe pożycie małżeńskie, uczestniczy w losowaniu drużyn turnieju koszykarskiego, składa życzenia wigilijne...

„Panorama Trzebnicka” szczegółowo opisuje też osiągnięcia burmistrza, bo to dzięki jego inicjatywie np. „szkoły podstawowe nr 12 i 3 w Trzebnicy zostaną wyposażone w laptopy i specjalne oprogramowanie” albo „od sześciu lat część opłaty startowej przekazywana jest na cele charytatywne”.

Głosów krytycznych wobec władz gminy czy choćby wypowiedzi radnych z opozycji próżno szukać.

„Panorama Trzebnicka” wychodzi w nakładzie 10 tys. egz. w gminie liczącej niecałe 23 tys. mieszkańców. Dostarczana jest do skrzynek pocztowych, do wszystkich sklepów i instytucji. Płacą podatnicy. Gazeta ma dochód z ogłoszeń i reklam.

– Przedsiębiorcy reklamują się w „Panoramie Trzebnickiej”, bo zwykle chcą coś uzyskać od burmistrza. Z reguły nie zamieszczają reklam w moim tygodniku, bojąc się, że stracą zlecenia od gminy lub nie załatwią swoich spraw w urzędzie – mówi Daniel Długosz, wydawca i redaktor naczelny niezależnej, konkurencyjnej „Nowej Gazety Trzebnickiej”. – Na reklamach tracę nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych rocznie – szacuje. Zdaniem Długosza ceny w gazecie opłacanej przez samorząd są dumpingowe, o wiele niższe niż te, które może on zaoferować w swoim tygodniku. – Oni nie muszą dbać o rentowność – kwituje Długosz.

Małgorzata Wyszyńska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.