Wydanie: PRESS 05-06/2018
Gra newsami
Jeśli treść jest królem, to doświadczenie jest jego królestwem. Podawanie informacji w postaci gry internetowej staje się coraz modniejszym trendem.
Amerykańskie supermarkety nie mają lekkiego życia. W czasach e-commerce i dominacji Amazona utrzymanie rentowności supermarketu staje się w tym kraju wyzwaniem. Tylko jak zainteresować takim tematem czytelników, dla których jedynym problemem jest dziś, czy zamówiony przez internet towar dotrze do nich na czas?
A może pozwolić im się wcielić w rolę właściciela takiego supermarketu? Kazać negocjować stawki za wynajem miejsc handlowych, prowadzić rozmowy z najemcami na temat poziomu ich zadowolenia, spróbować pozbywać się śmieci i niepożądanych gości? Tak zrobiła agencja Bloomberg i w lutym br. przygotowała dla swoich odbiorców grę „American Mall”. W prostej graficznie, przypominającej czasy komputerów Atari lub Commodore grze, z charakterystyczną ośmiobitową muzyką, gracze mogą się wcielić w role właścicieli dużych sieci handlowych. Gra praktycznie się nie kończy – co rusz kolejny najemca chce zamknąć swój sklep i renegocjować warunki najmu, a zadowolenie gości spada wskutek zbierających się w sklepie śmieci albo obecności szczurów. Więc pamiętając, by nie zrobić straty finansowej, gracz musi dbać jednocześnie o samopoczucie swoich gości.
Zapewne tę grę można wygrać, ale nie do końca jest jasne w jaki sposób. Jak w życiu: osiągnięcie sukcesu w tym sektorze amerykańskiego rynku jest niezmiernie trudne. Dzięki zabiegowi gamifikacji odbiorcy Bloomberga nie tylko poznali (potencjalnie nieciekawy) problem, ale się w niego wręcz angażowali.
Marek Miller
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter