Wydanie: PRESS 03-04/2024
Warsztat: Stwórz, testuj, zmieniaj
Jak reklamować małe medium, subskrypcję lub prenumeratę na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, TikToku czy YouTubie
Zwiększenie liczby nowych klientów w internetowym sklepie i uzyskanie dziesięciokrotnego zwrotu z wydatków na reklamę. Takie cele przed agencją Social Elite z Wrocławia postawił klient, który prowadzi internetową księgarnię. Dobry research rynkowy i zdiagnozowanie potrzeb potencjalnych klientów pozwoliły agencji ułożyć strategię reklamową – postawiono na ludzi, którzy polują na książkowe okazje.
Realizując pomysł na facebookową kampanię dla księgarni, agencja wykorzystała specyficzny moment końcówki roku. Skupiono się m.in. na specjalnych komunikatach świąteczno-noworocznych i odpowiednich hasłach reklamowych.
Efekt? Z zainwestowanych 3,4 tys. zł na trwającą miesiąc kampanię osiągnięto sprzedaż wynoszącą ponad 97 tys. zł. ROAS (ang. return on ad spend, czyli zwrot wydatków na reklamę) przekroczył więc oczekiwania i wyniósł aż 28,69.
Jak przekonuje Natalia Charzyńska, ekspertka Facebook Ads, która ma ponad sześcioletnie świadczenie w performance marketingu, te same mechanizmy można wykorzystać w przypadku biznesów związanych z mediami. Zwłaszcza w przypadku tych redakcji, które nie dysponują ogromnymi budżetami, np. małych tematycznych serwisów, lokalnych mediów czy branżowych wydawnictw specjalizujących się w konkretnej, często niszowej tematyce.
– Zarówno działania organiczne, jak i płatne wydatnie przyczyniają się do wzrostu zainteresowania danym medium oraz produktami, które oferuje. Typ produktu, niezależnie czy jest to prenumerata, drukowany magazyn czy subskrypcja, nie ma znaczenia. Liczy się strategia marketingowa, przełożona na konkretną taktykę reklamową – mówi Charzyńska.
Piotr Zieliński
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter