Wydanie: PRESS 03-04/2024
Duży TVN
Stworzony przed laty jako niszowy kanał informacyjny TVN 24 stał się właśnie największą telewizją w Polsce
Dotychczas, kiedy mówiło się o „dużym TVN”, jasne było, że chodzi o naziemny TVN. Dziś to już nie jest takie oczywiste, bo TVN dał się prześcignąć telewizji TVN 24.
TVN 24 zajmuje również czołową pozycję w rankingu Instytutu Monitorowania Mediów najczęściej cytowanych mediów telewizyjnych. A jej prymat potwierdzają przede wszystkim dane oglądalności. TVN 24 w grudniu ub.r. i styczniu br. był najchętniej oglądaną telewizją w Polsce w grupie ogólnej, wyprzedzając całą dawną wielką czwórkę: TVP 1, TVP 2, Polsat i TVN.
Od listopada 2023 roku średni miesięczny udział TVN 24 w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej, czyli widzów powyżej czwartego roku życia, utrzymuje się powyżej 7 proc.
Według badań Nielsen Media w listopadzie 2023 roku stacja miała 7,23 proc., w grudniu 2023 roku – 7,4 proc., w styczniu 2024 roku – 7,73 proc., a w pierwszych dwóch tygodniach lutego – 7,04 proc.
– Wszyscy są pod wrażeniem i doceniają wyniki TVN 24, który pomaga też pozycji całej naszej grupy – mówi Bogdan Czaja, group vice president – programming & operations w TVN Warner Bros. Discovery.
– Nie popadamy w euforię i przekonanie, że po wsze czasy TVN 24 będzie królował na rynku, ale dobre wyniki dają frajdę i pozwalają wierzyć w przyszłość telewizji informacyjnych – mówi dziennikarz stacji Konrad Piasecki, prowadzący „Rozmowę Piaseckiego” i „Kawę na ławę”. – Nie da się ukryć, że ostatnie miesiące to „gwiezdny czas” polityki i nawet ci, którzy się nią wcześniej nie interesowali, teraz zaczęli. Widzowie poszukują informacji, transmisji i komentarzy do wydarzeń. Do tego doszedł solidny spadek oglądalności TVP Info, choć jednocześnie wzrosty zanotowała TV Republika – dodaje Piasecki.
Maciej Kozielski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter