Wydanie: PRESS 03-04/2024
Piwo pije duszkiem
Taylor Swift rzadko rozmawia z mediami, ale daje im zarobić, pompując zasięgi w social mediach. Sama stawia na armię fanów
Znalazła sposób na przekraczanie granic i bycie źródłem światła” – tak napisał tygodnik „Time”, uzasadniając przyznanie amerykańskiej wokalistce tytułu Człowieka Roku 2023. Taylor Swift, która pokonała nominowanych rywali – m.in. Władimira Putina, Xi Jinpinga i króla Karola III – jest pierwszą postacią, której przypadło to prestiżowe wyróżnienie za osiągnięcia artystyczne.
Magazyn „Time” publikowany dziś w papierze tylko co dwa tygodnie przygotował dla niej aż trzy wersje okładkowe: na jednej zapozowała w dżinsowej koszuli i brązowej kurtce, na drugiej w szarej połyskującej sukience, a na trzeciej z własnym kotem Benjaminem Buttonem, owiniętym wokół szyi. Do połowy grudnia ub.r. zamówiono przez internet 238,8 tys. papierowych wydań „Time’a”. Jak wyliczał z kolei w rozmowie z Yahoo! Entertainment przedstawiciel magazynu, prognozowana sprzedaż tytułu w amerykańskich kioskach skoczyła o 133 proc. Dla porównania: gdy Człowiekiem Roku 2022 został prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski, sprzedano 65 tys. egz. magazynu.
Grudniowy numer ze Swift pobił nawet rekord z maja 2011 roku, gdy wydanie ze zdjęciem ze ślubu księcia Williama i Kate Middleton rozeszło się w 232 tys. egz. Jak przyznają dziś niektórzy fani Swift, cytowani przez serwis Yahoo!, to dla niej po raz pierwszy od 20 lat kupili papierowe wydanie magazynu.
Marta Zdzieborska
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter