Wydanie: PRESS 11-12/2022
Sekcja specjalna: Top Marka 2022
Ekstremalnie trudny rok
TO JUŻ 15., JUBILEUSZOWA, EDYCJA BADANIA TOP MARKA, KTÓREGO EFEKTEM JEST 50 RANKINGÓW BRANŻOWYCH NAJSILNIEJSZYCH W MEDIACH MAREK I RANKING AŻ 500 BRANDÓW USZEREGOWANYCH WEDŁUG SIŁY MARKI
W 15. EDYCJI RANKINGU TOP MARKA analizie poddano 70 mln materiałów z prasy i internetu, w tym z mediów społecznościowych. Mniej niż przed dwoma laty i przed rokiem, kiedy ich liczba wyniosła 108 mln. Co jest przyczyną? Po pierwsze, spadło zainteresowanie dziennikarzy i internautów pandemią, materiałów na jej temat jest niewiele w porównaniu z 13. i 14. edycją Top Marki. Po drugie, wojna w Ukrainie przez kilka tygodni nie schodziła z pierwszych stron gazet, po jakimś czasie jednak media i ich użytkownicy wykazywali zdecydowanie mniejsze nią zainteresowanie. Po trzecie, monitoring social mediów staje się coraz większym wyzwaniem – legalnie można pozyskać zdecydowanie mniejszą liczbę danych. Badanie objęło materiały opublikowane w prasie i serwisach internetowych oraz w mediach społecznościowych, które ukazały się między 1 lipca 2021 a 30 czerwca 2022 roku. Na wspomniane 70 mln nia, kłamstwa, farmy trolli, propaganda. W przekazie o brandach coraz więcej było też informacji dotyczących działań z obszaru ESG (Environmental – środowiskowe, Social – społeczne, Corporate Governance – z zakresu ładu korporacyjnego), a także pozycji i roli kobiet na rynku pracy.
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter