Wydanie: PRESS 11-12/2022
Badanie: Addressable TV w ocenie branży marketingowej
Potencjał w projekcie addressable tv tworzonym przez GPW, który wykorzystuje możliwości targetowania, jakie dotąd miał jedynie internet, jest ogromny. Wartość rynku reklamowego w Polsce w 2021 roku to 10,5 mld zł. Największy udział zanotowały telewizja i internet
Addressable tv różnić ma się od tradycyjnej reklamy telewizyjnej precyzją dotarcia, szerszymi możliwościami pomiaru i zakupie opartym na efektach, czyli maksymalizacji zwrotu z inwestycji (ROI). Z początkiem października tego roku TVN Media wystartował z ofertą komercyjną tego typu. Nad rozwojem addressable tv w Polsce od października ubiegłego roku pracuje także Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie.
W nowej ofercie TVN podmiana reklam możliwa będzie początkowo w stacjach TVN, TVN Siedem, TTV, a w 2023 roku dołączy Player. Możliwe będzie zastąpienie tradycyjnego bloku reklamowego alternatywnym zestawem spersonalizowanych reklam poprzez HbbTV, czyli drogą internetową z wykorzystaniem funkcjonalności urządzeń tv podłączonych do internetu. Podmiana reklamy DAI (dynamic ad insertion) dotyczy spotów o tej samej długości emitowanych linearnie w tym samym czasie, głównie w standardowych długościach 30 i 15 sekund.
Obecne możliwości targetowania, jakie występują w ofercie TVN Media, oparte są na kryteriach lokalizacji, płci, wieku, dochodu, struktury urbanistycznej, dostępności placówek usługowo-handlowych lub rodzajów działalności gospodarczej. Docelowo oferta będzie rozszerzana o możliwości targetowania w kontekście stylu życia czy intencji zakupowych.
Projekt Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie związany jest z uruchamianiem Platformy TeO. TeO to rozwiązanie, które jest przeznaczone do prowadzenia transakcji kupna–sprzedaży czasów reklamowych linearnych nadawców telewizyjnych wraz z możliwością targetowania reklam. Rozwiązanie technologiczne – docelowo w systemie aukcyjnym – będzie swego rodzaju pakietem reklamowym, który umożliwi udział w tym procesie kluczowych interesariuszy: nadawców telewizyjnych, operatorów telekomunikacyjnych oraz reklamodawców bezpośrednich i agencji mediowych.
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter