TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2022

Kto pyta, błądzi

Za napisane teksty dziennikarze są czasem pozywani i oskarżani – nikogo to nie dziwi. Dziwi jednak, gdy prokuratorom muszą się tłumaczyć za samo postawienie pytań

Za każdym razem wyglądało to mniej więcej tak samo. Mirosław Jamro, dziennikarz „Kroniki Beskidzkiej”, przyjeżdżał na miejsce wypadku i uzbrajał się w cierpliwość. – Czekałem, aż policja i straż pożarna zrobią swoje, i będzie można z kimś porozmawiać. Czasem trwało to piętnaście minut, czasem cztery godziny – wspomina Jamro. Kiedy nadarzała się okazja, pytał o okoliczności zderzenia. – Nigdy jednak o nazwiska uczestników. Nie były mi one do niczego potrzebne – zapewnia. Potem krótka relacja z wypadku pojawiała się w autorskiej rubryce „Na Sygnale”. I tak przez ponad 10 lat. Zwyczajna dziennikarska robota. Nie dla wszystkich.

SZERYF ZIOBRO

W czerwcu Jamro został wezwany do Prokuratury Okręgowej w Sosnowcu, gdzie usłyszał zarzuty. Jego dziennikarska aktywność została opisana w groźnie brzmiących paragrafach. Według śledczych miał podżegać funkcjonariuszy publicznych do przekraczania uprawnień, a potem ujawniać bezprawnie pozyskane informacje. Za te czyny Jamro mógł trafić na trzy lata za kratki. – Kiedy prokurator przeczytał zarzuty, nogi się pode mną ugięły. Jeśli człowiek faktycznie popełni przestępstwo, musi się liczyć z konsekwencjami. Wziąć je na klatę. Ale ja przecież nie zrobiłem niczego złego. Po prostu zadawałem pytania, to przecież część mojej pracy – podkreśla reporter. – Nie uważam, żeby policjanci i strażacy przekazywali mi zbyt dużo. Ale gdyby tak było, to przecież oni sami powinni mieć świadomość, ile mogą dziennikarzowi powiedzieć – dodaje. 

Łukasz Zalesiński

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.