Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2022

Katolib, szczur biurowy

„Jesteśmy specjalistami od marek. Potrafimy zepsuć każdą” – pisał Maciej Świrski w 2015 roku. I udało mu się, przynajmniej z marką „Polska”. Ostatnio został członkiem KRRiT

Gdy miał 18 lat, już pracował w poligrafii i uczył się wieczorowo. Potem studiował historię na Uniwersytecie Warszawskim. Pracę magisterską pisał o obrazie Indian w relacjach polskich podróżników po USA w XIX wieku. Na UW poznał Piotra Skwiecińskiego – prawicowego publicystę, a ostatnio polskiego dyplomatę w Moskwie. Ta znajomość zaważy na jego przyszłości.

Po studiach został nauczycielem, zakładał w stolicy społeczne III LO, a po przenosinach na Suwalszczyznę – ze względu na alergię dziecka – był dyrektorem szkoły. W latach 90. dostał staż na University of Wisconsin w USA. To był dla niego przełom – tam poznał internet. Został informatykiem. W jego CV, które dostajemy z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, jest napisane, że „pracował w branży nowych technologii od 1996 roku w szeregu polskich i zagranicznych firm teleinformatycznych”. Dopytujemy jakich, ale bez skutku.

Prorządowe media podkreślają, że Maciej Świrski napisał też w 2004 roku autobiograficzną powieść: „Tytuł zastępczy, czyli pan Zbyszek i początki kapitalizmu”. Według Reduty Dobrego Imienia opowiada ona „w sposób niemartyrologiczny o stanie wojennym”. Czytamy, że „bohater spędził lata na pędzeniu bimbru i sprzedawaniu mięsa bez kartek”. W tamtym czasie Świrski używał pseudonimów: „Były jasnowidz” i „Szczur biurowy”.

Krzysztof Boczek

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.