Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2022

Ranking: PR Check

Po trudnym 2020 roku branża reklamy i komunikacji wchodziła z nadzieją w nadchodzący rok 2021. Wiele firm liczyło, że odbudują zarówno zespoły, jak i wyniki sprzedażowe sprzed pandemii koronawirusa. Nie wszystkim się to udało. Agencje reklamowe trwały w zawieszeniu, czekając na rozstrzygnięcie wstrzymanych przetargów, bo klienci nie spieszyli się z powiększaniem budżetów przy wciąż słabszej koniunkturze gospodarczej.

Jednak wśród branż komunikacyjnych jest taka, która w pandemii nie straciła, a nawet wzrosła. Branża agencji public relations.

Tegoroczna publikacja naszego rankingu prezentuje nie tylko wyniki poszczególnych firm, ale jest też przeglądem kondycji rynku PR w Polsce, który, jak widać, ma się całkiem nieźle.

RANKING

W rankingu PR Check 2021 wzięło udział 39 podmiotów – 32 agencje i siedem grup firm public relations. Przekazane w ankietach dane, jak co roku, zostały zweryfikowane w Krajowym Rejestrze Sądowym. Niestety nie wszystkie podmioty udzieliły kompletu informacji, część z nich nie złożyła również sprawozdań finansowych do KRS. W takich przypadkach podane w rankingu wartości poparte są oświadczeniami zarządów tych firm o poprawności przekazanych nam danych.

W tym roku uszeregowaliśmy ranking agencji i grup PR według dwóch wartości – przychodów oraz fee income. Ten drugi wskaźnik w opinii rynkowych specjalistów jest o tyle ważny, że wskazuje, jaka część biznesu danej firmy pochodzi wprost z działalności PR, zatem podmiot jest rzeczywiście agencją wyspecjalizowaną w PR, a nie agencją marketingową oferującą szersze usługi reklamowe i promocyjne. Wartości w rankingu fee income przedstawiają więc przychody agencji pomniejszone o koszty zewnętrzne (np. wynagrodzenia podwykonawców czy zakup mediów).

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.