Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2022

Nie musisz tańczyć

O TikToku coraz częściej mówi się na porannych kolegiach, ale w wielu polskich redakcjach wciąż daleko do decyzji o prowadzeniu w tym serwisie oficjalnego konta. Wszyscy zgodni są co do jednego: z czasem trudniej będzie tam zaistnieć

W lipcu przedstawiciele Mety – właściciela Facebooka – zaprosili menedżerów kilkunastu redakcji i agencji na spotkanie warsztatowe w Warszawie. W programie nie było informacji, jak szukać skutecznych sposobów na pozyskanie nowych użytkowników ani wskazań dotyczących zmian algorytmu. Tematem przewodnim były tzw. reelsy. Format zwany rolką, który polega na nagrywaniu krótkich filmów wzbogaconych o ścieżkę audio i efekty wizualne. Wprowadzenie tego rozwiązania na Facebooku eksperci jednoznacznie odebrali jako odpowiedź na dynamiczny rozwój TikToka, którego w sierpniu według badania Gemius/PBI odwiedziło w Polsce ponad 13 mln realnych użytkowników.

Mimo że do tytułu najpopularniejszego serwisu społecznościowego w Polsce TikTokowi jeszcze daleko – Facebook miał w tym samym czasie ponad dwukrotnie więcej odwiedzających – to niewątpliwie stał się marką, o której rozmawia się już nie tylko w gronie specjalistów od social mediów.

TikTok wymaga od mediów przyjęcia pewnych zasad wypracowanych przez dotychczasowych użytkowników. To coś jak modna klubokawiarnia, gdzie stali goście budują klimat w niej panujący. Chcielibyśmy przeniknąć do tego środowiska, ale jak to zrobić? Wywracanie stolika na pewno nie pomoże. Po pierwsze, musimy zaakceptować obowiązujące reguły. Po drugie, musimy być kreatywni. Drogi na skróty, by cieszyć się uznaniem publiczności, zasadniczo nie ma.

Mateusz Mońko

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.