Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 04/2004

Bagaż reklamy

Czy wracający trend wyodrębniania struktur PR z agencji reklamowych obniża jakość usług public relations?

W ostatnich tygodniach dwie grupy reklamowe utworzyły własne agencje public relations. Tak powstało TBWA\PR i Ogilvy PR. Przy Grupie Euro RSCG założono agencję Sensors PR, która jako jedyna z nowych zdecydowała się zmienić nazwę. – To była jedna z najtrudniejszych strategicznie decyzji. Osobna marka podkreśla naszą niezależność, ale wprowadzenie jej wymagało nakładów finansowych i czasu – mówi general manager Sensors PR Katarzyna Przewuska. Na początku istnienia agencja prowadziła intensywne działania media relations poświęcone... samej sobie. – Postawiliśmy na mocne komunikowanie faktu, że ściśle współpracujemy z Grupą Euro RSCG. Dzięki temu zyskaliśmy zaufanie klientów – podkreśla Przewuska. Przez pół roku agencja zdobyła m.in. takich klientów, jak Storck, SkyEurope Airlines czy Polską Akcję Humanitarną.

Czy powrót do dawnego trendu tworzenia agencji PR przy grupach reklamowych to efekt kryzysu? – Rynek nie jest łatwy, w agencjach myślą pewnie: po co oddawać część budżetu zewnętrznym firmom, skoro można go zachować – potwierdza Paweł Trochimiuk, prezes niezależnej agencji public relations Partner of Promotion. – Gdybym prowadził agencję reklamową, też założyłbym własną komórkę PR do obsługi własnych klientów.

Monika Polewska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.