Wydanie: PRESS 04/2004

Kreacja na wynos

Zaistnienie polskiej kreacji reklamowej za granicą przysparza naszym agencjom klientów.

Gdy podczas pobytu za granicą oglądamy w tamtejszych stacjach telewizyjnych reklamy, myślimy czasem: „U nas też już można to zobaczyć”. Nie zdajemy sobie jednak sprawy, że emitowany w niemieckiej telewizji spot Coca-Coli czy zdjęcie dziecka we francuskiej reklamie Pampersa to dzieło polskiej agencji. Zwykle nasze reklamy trafiają do innych krajów z rodzimymi firmami wchodzącymi na nowe rynki. Nasze produkty, a co za tym idzie – reklamy, najczęściej można spotkać w krajach dawnego bloku socjalistycznego (najczęściej Czechy, Słowacja, Węgry i Rosja), choć zdarzają się przykłady ekspansji na Zachód – głównie do Niemiec.

Marcin Bobiński

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.