Program Hermes inwigilował dziennikarzy  |  WP inwestuje i zapewnia, że nie planuje zwolnień  |  Marka prasowa z największym zasięgiem  |  OLX Polska wybiera agencję  |  RASP podniósł cenę dziennika "Fakt"  |  AdFusion brokerem GPW DAI  |  Zmiany w Hearst Networks  |  Asta-Net uruchomi usługę  |  Zysk spółki Polskie Badania Internetu w 2024 roku  |  Sprzedaż w segmencie pism telewizyjnych  |  Przetarg Grupy PGE  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała  |  Mastercard promuje  |  All Hands Agency  |  Główny element kampanii Rocketjobs.pl i justjoin.it  |  Teksas: Apple Store i Google Store dla nieletnich tylko za zgodą rodziców  |  Trump Media chce pozyskać 3 mld dol. na inwestycje w kryptowaluty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Program Hermes inwigilował dziennikarzy  |  WP inwestuje i zapewnia, że nie planuje zwolnień  |  Marka prasowa z największym zasięgiem  |  OLX Polska wybiera agencję  |  RASP podniósł cenę dziennika "Fakt"  |  AdFusion brokerem GPW DAI  |  Zmiany w Hearst Networks  |  Asta-Net uruchomi usługę  |  Zysk spółki Polskie Badania Internetu w 2024 roku  |  Sprzedaż w segmencie pism telewizyjnych  |  Przetarg Grupy PGE  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała  |  Mastercard promuje  |  All Hands Agency  |  Główny element kampanii Rocketjobs.pl i justjoin.it  |  Teksas: Apple Store i Google Store dla nieletnich tylko za zgodą rodziców  |  Trump Media chce pozyskać 3 mld dol. na inwestycje w kryptowaluty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Program Hermes inwigilował dziennikarzy  |  WP inwestuje i zapewnia, że nie planuje zwolnień  |  Marka prasowa z największym zasięgiem  |  OLX Polska wybiera agencję  |  RASP podniósł cenę dziennika "Fakt"  |  AdFusion brokerem GPW DAI  |  Zmiany w Hearst Networks  |  Asta-Net uruchomi usługę  |  Zysk spółki Polskie Badania Internetu w 2024 roku  |  Sprzedaż w segmencie pism telewizyjnych  |  Przetarg Grupy PGE  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała  |  Mastercard promuje  |  All Hands Agency  |  Główny element kampanii Rocketjobs.pl i justjoin.it  |  Teksas: Apple Store i Google Store dla nieletnich tylko za zgodą rodziców  |  Trump Media chce pozyskać 3 mld dol. na inwestycje w kryptowaluty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 04/2004

Bez wytrycha

Rozmowa z Iwo Zaniewskim i Kotem Przyborą, założycielami agencji PZL.

Michał Sorówka i Paweł Nowakowski, założyciele agencji NoS/BBDO, właśnie odeszli z reklamy. Kiedy kolej na Was? 

Iwo Zaniewski: To bogacze. Stać ich na to, by nic nie robić. My jeszcze nie mamy tak dobrze. 

Kot Przybora: Jakieś sugestie z rynku, że powinniśmy to zrobić? Na razie jeszcze się na to nie zanosi. 

A jednak macie trochę dosyć branży… 

I.Z.: Cały czas mamy dosyć. To straszna męka tłumaczyć klientom podstawowe rzeczy. Trudno przekonuje się ich do naszych pomysłów, wolą wybierać proste, mało kreatywne rozwiązania, z którymi z kolei my nie możemy się zgodzić. Gdy więc jedna propozycja zostaje odrzucona lub zdeformowana, wymyślamy następną, i znowu następną. Kiedyś w przypadku jednego klienta próbowaliśmy piętnaście razy! Taka sytuacja powoduje, że dla jednej firmy pracujemy tak, jakbyśmy robili reklamy dla czterech. 

A inne agencje reklamowe – Waszym zdaniem – godzą się na deformowanie swoich pomysłów?

K.P.: Pewnie tak. Może nie mają czasu na długie negocjacje z klientem? Ale dlatego lepiej im się wiedzie – mają więcej klientów i pieniędzy. Naszym głównym celem nie jest jednak zarabianie. 

W takim razie z czego żyjecie?

I.Z.: Oczywiście agencja, aby istnieć, rok musi zamknąć na plusie. Dlatego czasami trzeba zmienić podejście i powiedzieć sobie, że jestem usatysfakcjonowany nie tylko wtedy, gdy zrobię coś, co mnie bawi i z czego jestem dumny, ale również gdy pomysł, który może nie przejdzie do historii reklamy, jest akceptowany przez klienta.

Małgorzata Zgutka

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.