Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 04/2004

Bez wytrycha

Rozmowa z Iwo Zaniewskim i Kotem Przyborą, założycielami agencji PZL.

Michał Sorówka i Paweł Nowakowski, założyciele agencji NoS/BBDO, właśnie odeszli z reklamy. Kiedy kolej na Was? 

Iwo Zaniewski: To bogacze. Stać ich na to, by nic nie robić. My jeszcze nie mamy tak dobrze. 

Kot Przybora: Jakieś sugestie z rynku, że powinniśmy to zrobić? Na razie jeszcze się na to nie zanosi. 

A jednak macie trochę dosyć branży… 

I.Z.: Cały czas mamy dosyć. To straszna męka tłumaczyć klientom podstawowe rzeczy. Trudno przekonuje się ich do naszych pomysłów, wolą wybierać proste, mało kreatywne rozwiązania, z którymi z kolei my nie możemy się zgodzić. Gdy więc jedna propozycja zostaje odrzucona lub zdeformowana, wymyślamy następną, i znowu następną. Kiedyś w przypadku jednego klienta próbowaliśmy piętnaście razy! Taka sytuacja powoduje, że dla jednej firmy pracujemy tak, jakbyśmy robili reklamy dla czterech. 

A inne agencje reklamowe – Waszym zdaniem – godzą się na deformowanie swoich pomysłów?

K.P.: Pewnie tak. Może nie mają czasu na długie negocjacje z klientem? Ale dlatego lepiej im się wiedzie – mają więcej klientów i pieniędzy. Naszym głównym celem nie jest jednak zarabianie. 

W takim razie z czego żyjecie?

I.Z.: Oczywiście agencja, aby istnieć, rok musi zamknąć na plusie. Dlatego czasami trzeba zmienić podejście i powiedzieć sobie, że jestem usatysfakcjonowany nie tylko wtedy, gdy zrobię coś, co mnie bawi i z czego jestem dumny, ale również gdy pomysł, który może nie przejdzie do historii reklamy, jest akceptowany przez klienta.

Małgorzata Zgutka

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.