Wydanie: PRESS 04/2004

Kupić sprzedawcę

W dobie kryzysu dobry sprzedawca reklam jest skuteczniejszy od drapieżnej polityki rabatowej.

Dobry handlowiec w biurze reklamy jest dla wydawcy wart każdych pieniędzy. W dobie kryzysu jest skuteczniejszy od drapieżnej polityki rabatowej, która na dłuższą metę zamiast zysków przynosi straty. Jeszcze kilka lat temu dzienniki rozwijały sieć biur ogłoszeń, w których miłe dziewczyny o kwalifikacjach sekretarki notowały zlecenia. Dziś nawet najmniejsze deale muszą załatwiać dobrze przygotowani ludzie, którzy wyrzuceni drzwiami wracają oknem.

– Liczba dobrych handlowców na rynku jest stała i jedynym sposobem ich pozyskania jest podkupywanie u konkurentów – mówi dyrektor biura reklamy stworzonego niespełna rok temu z osób już wcześniej działających na rynku. Dla niego dobry handlowiec to taki, który ma doświadczenie. Na długotrwałe szkolenie własnych ludzi skazane są małe wydawnictwa, przegrywające w wyścigu po tych najbardziej doświadczonych.

Grzegorz Kopacz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.