Hiszpańscy dziennikarze o pracy podczas blackoutu  |  "Super Express" dużo zyskał na debacie  |  Unijne regulacje uderzą w rynek prasy  |  Główny udziałowiec "Wprost" i "Do Rzeczy"  |  Przetarg marki Oshee  |  Red Carpet TV zrezygnował z programu  |  "Ukryta prawda" TVN zyskała widzów  |  Druga edycja "Eska Music Tour"  |  TV Puls wprowadzi nowe produkcje  |  Platforma Polsat Box udostępni kanały  |  Przejście z RASP do Canal+ Polska  |  Firma badawcza ARC Rynek i Opinia zwiększyła przychody  |  MFiPR publikuje listę planowanych przetargów  |  Marka Duda zmieniła wizerunek  |  Douglas rusza z kampanią  |  Loteria konsumencka Żywca  |  Spotify z rekordowym zyskiem operacyjnym  |  Banki z Wall Street pozbyły się długu Elona Muska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Hiszpańscy dziennikarze o pracy podczas blackoutu  |  "Super Express" dużo zyskał na debacie  |  Unijne regulacje uderzą w rynek prasy  |  Główny udziałowiec "Wprost" i "Do Rzeczy"  |  Przetarg marki Oshee  |  Red Carpet TV zrezygnował z programu  |  "Ukryta prawda" TVN zyskała widzów  |  Druga edycja "Eska Music Tour"  |  TV Puls wprowadzi nowe produkcje  |  Platforma Polsat Box udostępni kanały  |  Przejście z RASP do Canal+ Polska  |  Firma badawcza ARC Rynek i Opinia zwiększyła przychody  |  MFiPR publikuje listę planowanych przetargów  |  Marka Duda zmieniła wizerunek  |  Douglas rusza z kampanią  |  Loteria konsumencka Żywca  |  Spotify z rekordowym zyskiem operacyjnym  |  Banki z Wall Street pozbyły się długu Elona Muska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Hiszpańscy dziennikarze o pracy podczas blackoutu  |  "Super Express" dużo zyskał na debacie  |  Unijne regulacje uderzą w rynek prasy  |  Główny udziałowiec "Wprost" i "Do Rzeczy"  |  Przetarg marki Oshee  |  Red Carpet TV zrezygnował z programu  |  "Ukryta prawda" TVN zyskała widzów  |  Druga edycja "Eska Music Tour"  |  TV Puls wprowadzi nowe produkcje  |  Platforma Polsat Box udostępni kanały  |  Przejście z RASP do Canal+ Polska  |  Firma badawcza ARC Rynek i Opinia zwiększyła przychody  |  MFiPR publikuje listę planowanych przetargów  |  Marka Duda zmieniła wizerunek  |  Douglas rusza z kampanią  |  Loteria konsumencka Żywca  |  Spotify z rekordowym zyskiem operacyjnym  |  Banki z Wall Street pozbyły się długu Elona Muska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 03-04/2020

Ta cisza sporo mówi

Pisanie tekstów redakcyjnych na zamówienie polityków budzi oburzenie dziennikarzy. Ale już ich szefów niekoniecznie.

22 STYCZNIA DZIENNIKARKA BEATA CZUMA PISZE NA TWITTERZE: „W Wirtualnej Polsce pracuję od 1,5 roku. Nigdy nie napisałam artykułu-laurki dla żadnego ministra, ale widziałam, że takie teksty się pojawiają. Wszyscy widzieli. Chciałabym, żeby moja firma przyznała się do tego, co zrobiła, i powiedziała »przepraszam«”.

Niedawno odeszła z Wirtualnej Polski.

NA ZLECENIE

Tydzień wcześniej z tekstu Sebastiana Klauzińskiego w portalu OKO.press dowiedzieliśmy się, że nieistniejący dziennikarze (Krzysztof Suwart, Krzysztof Major) podpisują w Wirtualnej Polsce teksty pochwalne dla polityków, w tym związanych z Ministerstwem Sprawiedliwości i ministrem Zbigniewem Ziobrą. Smaczku tym rewelacjom dodawał fakt, że cytowani w artykule anonimowi dziennikarze WP twierdzili, że portal również cenzurował teksty krytyczne o resorcie Ziobry, a jednocześnie na jego łamach ukazywały się materiały promujące ministerstwo oraz Towarzystwo Ubezpieczeń Link4 i jego właściciela PZU. Dyrektorem marketingu w Link4 jest żona Zbigniewa Ziobry Patrycja Kotecka. Pochlebne teksty miały być podpisywane pseudonimami, a dziennikarze byli podobno zmuszani do konsultowania swoich tekstów o Ministerstwie Sprawiedliwości z Patrycją Kotecką.

OKO.press opisywało zebranie zwołane przez Machałę we wrześniu ub.r., podczas którego jako redaktor naczelny Wirtualnej Polski i wiceprezes WP Media mówił: „Łączy nas z Ministerstwem Sprawiedliwości wiele biznesowych interesów, które z przyjemnością będę przecinał, jeśli obali to pana Piebiaka, pana Ziobrę, pana Wosia”. Dodawał jednak: „Ale nie będę demolował (interesów) – dlatego że wisi na tym twoja pensja, twoja pensja i jeszcze pensje 25 innych osób w pionie wydawniczym – dla tematu, ile sushi zamówił Ziobro”.

Małgorzata Wyszyńska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.