VuFinder Studios
MELANIA KULCZYCKA client director
ADRES, TELEFON, WWW, PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE
Biuro: ul. Cisowa 1, Warszawa 02-708
Studio: ul. Chełmska 21, Warszawa 00-724
+48 506 013 412
https://www.vufinder.co
https://www.linkedin.com/company/vufinderstudios/
https://www.instagram.com/vufinderstudios/
https://www.facebook.com/vufinderstudios
https://vimeo.com/vufinder
OSOBA (LUB ZESPÓŁ) ZARZĄDZAJĄCA
Melania Kulczycka – client director
Łukasz Tomasz Kołtunowicz – CEO / executive producer
ROK POWSTANIA: 2022
LICZBA PRACOWNIKÓW I WSPÓŁPRACOWNIKÓW: 14
LICZBA DNI ZDJĘCIOWYCH W 2022 ROKU: 31
LICZBA PRODUKCJI W 2022 ROKU: 17 (w tym 15 produkcji zagranicznych): BMW, Choctaw Casino, One Plus, Veet Misha, Cillit Bang, Air Wick, Vanish, Dettol, Veet Pure, Resolve, RID-X, Enfamil, Lysol, Delsym, Otwarte Klatki, Kuban
ZASOBY WŁASNE
Dysponujemy własnymi, modularnymi ekranami LED-owymi ROE Black Pearl2 V2 o łącznej powierzchni 160 m2 (obecnie w układzie 24 m x 6 m) oraz opcjonalną powierzchnią LED-ową do 800 m2, studiem o powierzchni 600 m2 lub 1200 m2, systemem do trackingu MoSyS, serwerami 10 x A6000 i wewnętrznym zespołem grafików 3D oraz producentów.
MODEL WSPÓŁPRACY Z REŻYSERAMI
VuFinder Studios działa głównie z reżyserami freelancerami. Mamy grupę, która wybitnie dobrze porusza się w środowisku wirtualnej produkcji, ale jesteśmy również otwarci na współpracę z nowymi, utalentowanymi reżyserami. Najczęściej są to zagraniczni reżyserzy z USA, UK, Francji czy Niemiec, chociaż polskie nazwiska także pojawiają się w naszych produkcjach.
ZAUFALI NAM
• BMW • Choctaw Casino • One Plus • Veet • Cillit Bang • Resolve • Enfamil • Lysol • Delsym • Otwarte Klatki
ŁUKASZ TOMASZ KOŁTUNOWICZ ceo / executive producer
PREZENTACJA FIRMY
VuFinder Studios to studio wirtualnej produkcji w centrum Warszawy. Oferujemy kompleksowe usługi produkcji wirtualnej i tradycyjnej. Wyróżnia nas wewnętrzny zespół grafików 3D, którzy tworzą wirtualne światy wyświetlane później na ekranach LED w naszym studiu. Doświadczenie naszych ludzi pochodzi z game dev’u i produkcji filmowej, co tworzy wspaniałe zróżnicowanie w zespole. Co więcej, jesteśmy jedynymi w Polsce posiadaczami ekranów uznanej firmy ROE – Black Pearl 2 V2.
Wirtualna produkcja niesie za sobą mnóstwo korzyści, a jedną z nich jest zmniejszanie śladu węglowego. Potrzebujemy mniej transportu, fizycznych konstrukcji, dodatkowego oświetlenia, a dni zdjęciowe są bardziej efektywne, co sprawia, że nasze usługi są bardziej przyjazne środowisku. W jeden dzień zdjęciowy jesteśmy w stanie nakręcić do pięciu różnorodnych lokalizacji zmniejszając nie tylko czas, ale i koszty produkcji. W jednej chwili możemy być na Marsie, potem w lesie, a na sam koniec w muzeum albo na plaży.
VuFinder Studios ruszyło w 2022 roku, ale już możemy pochwalić się ponad dwudziestoma produkcjami reklamowymi. Oprócz kampanii komercyjnych realizujemy kampanie społeczne jak np. „Otwarte Klatki”, gdzie pokazywaliśmy problem ferm futerkowych i cierpienie zwierząt.
Nasze plany rozwoju na 2023 rok są ogromne i już zaczęliśmy je realizować. Zatrudniamy kolejnych specjalistów, jako że zapotrzebowanie na wirtualną produkcję jest coraz większe. Zaczęliśmy używać sztucznej inteligencji przy tworzeniu wirtualnych światów, a także inwestujemy w fotogrametrię. Planujemy także poszerzyć nasze usługi związane z AR/XR.
Ponadto mamy wiele pomysłów i inwestycji w realizacji, których jeszcze nie zdradzamy, ale na pewno wkrótce będzie o nich głośno.
NAJCIEKAWSZA REALIZACJA Z 2022 ROKU
TYTUŁ: „CHOCTAW CASINO”
KLIENT: CHOCTAW CASINO
AGENCJA: TRG
Najciekawszą realizacją w 2022 roku była dla nas reklama dla Choctaw Casino. Jest to spot reklamowy kasyna w Oklahomie w USA w reżyserii duetu Aggressive – Dan Shapiro i Alex Topaller. Wirtualna produkcja idealnie sprawdza się przy projektach, gdzie lokacja jest trudno lub kompletnie niedostępna do filmowania. Dokładnie taka sytuacja była w tym przypadku. Kasyno, które jest otwarte bez przerwy, musiałoby zostać specjalnie zamknięte na potrzeby tej realizacji. Oznacza to, że w przypadku tradycyjnej produkcji filmowej kasyno przez ten czas nie generowałoby przychodu, a jedynie koszty. Dlatego wysłaliśmy do kasyna w Oklahomie dwie osoby, które sprawnie je sfilmowały przy pomocy jednej kamery podczas, gdy kasyno było otwarte dla gości. Zarejestrowany materiał filmowy został odtworzony na naszych ekranach LED-owych w Warszawie jako tło dla aktorów. Dzięki temu zabiegowi udało nam się uzyskać niesamowitą iluzję rzeczywistości, a koszty były o wiele niższe niż w przypadku tradycyjnej produkcji filmowej. Dodatkowo nasza cała praca podczas dni testowych i zdjęciowych była streamowana, żeby klient i agencja mogli zdalnie uczestniczyć w realizacji, będąc w USA. Dzięki naszym rozwiązaniom klient mógł zaoszczędzić czas i koszty, a także zadbać o środowisko przez zmniejszenie śladu węglowego. Ten projekt pokazał, jak łatwo można odtworzyć realizację scen filmowych w prawdziwej lokacji w o wiele wygodniejszy i bardziej efektywny sposób.
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter