Instytut Monitorowania Mediów działa od 25 lat. Firma ma tysiące klientów

W piątek firma świętowała 25-lecie istnienia (fot. materiały prasowe)
Instytut Monitorowania Mediów jest obecny na rynku od 25 lat. Jubileusz dla pracowników i partnerów firmy miał miejsce w piątek w Och-Teatrze w Warszawie.
"Zaczynaliśmy jako kilkuosobowy zespół, a dziś IMM to największa i jedyna w 100 proc. polska firma technologiczna w branży, która bada wszystkie obszary mające wpływ na medialność marek oraz projektów" – mówi prezes IMM Paweł Sanowski, cytowany w komunikacie prasowym.
Z usług IMM korzystają tysiące klientów
"Już wtedy, u progu XXI wieku, stawialiśmy na technologie, jakość pozyskiwanych danych oraz elastyczne podejście do potrzeb klientów. Dziś robimy to samo, wykorzystując w analizach AI i big data, o których 25 lat temu nikt jeszcze nie marzył" – dodaje Sanowski.
Czytaj też: Właściciel TVN podzieli się na dwie spółki. David Zaslav szefem streamingu
Firma monitoruje wszystkie typy mediów – od prasy, radia i telewizji, po media społecznościowe, podcasty i wideo w takich serwisach, jak TikTok czy YouTube.
Z usług i narzędzi IMM korzystają tysiące klientów – od globalnych korporacji, przez agencje PR, po administrację publiczną, kluby sportowe, sportowców, artystów, fundacje NGO oraz średnich i małych przedsiębiorców. Od 2008 roku IMM jest obecny także w Rumunii pod marką MediaTrust.
Własne badania IMM od ponad 20 lat
Podstawowe narzędzie – Platforma IMM – łączy wyniki z wszystkich źródeł, w tym także reklamy oraz działania sponsoringowe.
Czytaj też: TVP 3 Warszawa bez studia w Radomiu. Jego losem przejął się Marek Suski z PiS
Od ponad 20 lat IMM tworzy własne badania, takie jak: "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", "O tym się mówi" realizowany z Radiem Zet, "Top Marka" z magazynem "Press" czy ranking "Najcenniejsze kobiece marki osobiste" z "Forbes Women".
W ostatnich latach firma wdrożyła m.in. technologię rozpoznawania mowy, co usprawniło monitoring treści audio i wideo, w tym podcastów i materiałów z YouTube'a. Z kolei automatyczne rozpoznawanie logotypów umożliwiło identyfikację obecności marek w przekazach wizualnych podczas sponsorowanych wydarzeń, nawet jeśli nie były one wymienione z nazwy.
Czytaj też: Minimalna przewaga Grupy Polsat-Interia nad Grupą RAS Polska w maju. Mediapanel
(KOZ, 10.06.2025)
