Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2024

Sekcja Specjalna: Top Marka 2024

Spośród dziesięciu marek najsilniejszych w prasie i internecie aż osiem to brandy mediów – wynika z raportu z badania Top Marka 2024.

To już 17. dokument prezentujący wyniki analizy wzmianek o 50 najpopularniejszych w mediach branżach, który umożliwił wyłonienie najsilniejszych w nich brandów. Badanie objęło łącznie 31,5 mln wzmianek opublikowanych w prasie i internecie od 1 lipca 2023 do 30 czerwca 2024 roku. Na tę liczbę złożyło się 1,4 mln materiałów prasowych, 11,9 publikacji na stronach internetowych i 18,2 mln wpisów w mediach społecznościowych. Aby wyłonić 500 najsilniejszych medialnie brandów, weryfikacji poddano przekaz dotyczący 830 marek i firm.

Dzięki spójnej metodologii, w której zastosowano trzy kluczowe kryteria (liczba wzmianek o danej marce, ich zasięg i wydźwięk), możliwe było sporządzenie zestawienia wszystkich przeanalizowanych brandów według ich siły medialnej w postaci Top 500 Marek. Otwierają je Onet, WP i PKO Bank Polski. W pierwszej dziesiątce znalazły się również dwa kolejne portale internetowe i trzy stacje telewizyjne, a zamyka ją Orlen.

Analiza najczęściej poruszanych w przebadanych publikacjach i postach tematów tłumaczy dominację brandów mediów: to przede wszystkim polityka. Media i internauci analizowali kampanie wyborcze poprzedzające głosowania: do Sejmu i Senatu i w referendum, do samorządów terytorialnych i do Parlamentu Europejskiego. Komentowali ich wyniki. Gorące dyskusje wywołało przejęcie władzy przez tzw. koalicję 15 października, w tym w mediach publicznych i spółkach skarbu państwa oraz oskarżenia pod adresem poprzedniej ekipy rządzącej.

Oprócz polityki we wzmiankach o najczęściej opisywanych branżach i najsilniejszych markach poruszano tematy: zrównoważonego rozwoju i minimalizowania negatywnego wpływu przedsiębiorstw na środowisko naturalne i klimat, sztucznej inteligencji, a także równouprawnienia płci i zmiany postaw społecznych.

Top Marka 2024 powstała we współpracy magazynu "Press" i Instytutu Monitorowania Mediów. Pełny raport z badania publikujemy w listopadowo-grudniowym wydaniu magazynu. Analizy dotyczące poszczególnych branż znaleźć można na stronie Topmarka.eu.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.