Wydanie: PRESS 11-12/2024
Warsztat: AI z efektem wow
NotebookLM jest nowym narzędziem, które dzięki opieraniu się na wiarygodnych źródłach może wesprzeć w pracy naukowców. Czy przyda się także dziennikarzom? Ekonomicznym – na pewno. Ale nie tylko im
To obecnie najbardziej imponująca demonstracja możliwości AI, która z pewnością wywoła u większości użytkowników efekt «wow»” – napisał Ethan Mollick we wrześniu tego roku na LinkedIn w swoim poście odnoszącym się do NotebookLM, narzędzia stworzonego przez Google i wykorzystującego możliwości Gemini 1.5 [zaawansowany model językowy opracowany przez Google AI – red.].
Mollick jest profesorem nadzwyczajnym i współdyrektorem Laboratorium Generatywnej Sztucznej Inteligencji w Wharton School, prestiżowej szkole biznesu, będącej częścią Uniwersytetu Pensylwanii w Filadelfii. Aby przetestować funkcjonalność narzędzia, wprowadził do NotebookLM pełną treść swojej książki, a także zawartość własnej strony internetowej i bloga. Efekt? Sztuczna inteligencja wygenerowała na podstawie tych danych podcast, podsumowanie materiałów do nauki, FAQ, oś czasu oraz precyzyjny czat, który potrafi cytować fragmenty książki, by uzasadnić swoje stanowisko. – Zachęcam do wysłuchania pierwszych minut podcastu stworzonego przez AI na podstawie mojej książki. Naprawdę warto! Przyznaję, jest to jednocześnie fascynujące i nieco niepokojące – podsumował Ethan Mollick.
Piotr Zieliński
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter