Wydanie: PRESS 05-06/2023

Debata: Rok efektywności

WYZWANIEM DLA MEDIÓW W NAJBLIŻSZYCH MIESIĄCACH BĘDZIE SPRAWIENIE – DZIĘKI WYKORZYSTANIU WIEDZY O UŻYTKOWNIKACH I ICH POTRZEBACH – BY REKLAMY JESZCZE SKUTECZNIEJ SPRZEDAWAŁY

AGNIESZKA OLBROT, „PRESS”: Zacznijmy od digitalizacji, która najtrafniej opisuje zmiany zachodzące nie tylko w biurach reklamy i mediach, ale w całym otoczeniu. Na czym cyfryzacja mediów i sprzedaży reklam polega dzisiaj?

AGNIESZKA MASZEWSKA, JET LINE: W outdoorze digitalizacja trwa od dobrych pięciu lat. Od 2018 do 2022 roku udział nośników cyfrowych w sprzedaży niemal się podwoił, rosnąc z 10,3 do niemal 19,3 procent. To jest bardzo bardzo duży skok w tak krótkim czasie, zwłaszcza że w tym czasie wybuchła pandemia koronawirusa, co na jakiś czas zamknęło nas wszystkich w domach i spowodowało wstrzymanie bardzo wielu projektów reklamowych. Przy czym digitalizacja nie oznacza ograniczenia sprzedaży tradycyjnych nośników ani mniejszego nimi zainteresowania – obok tej oferty pojawił się po prostu nowy obszar.

MICHAŁ HEJKA, TIME SA: U nas transformacja cyfrowa zaczęła się przed kilkunastu laty. Najpierw każdy tytuł zyskał swoją wersję online, a dziś niektóre z nich funkcjonują tylko w internecie. Cyfryzacja to również inwestycje w studio nagrań i produkcję wideo. Mamy doświadczenie w produkcjach telewizyjnych, teraz skupiamy się na kontencie wideo dystrybuowanym w sieci. Ale to, co się u nas najmocniej rozwija, to cyfryzacja w obszarze audio: nie tylko konsumpcja online stacji radiowych, ale też produkcja i dystrybucja wszelkich formatów. Tworzymy wiele podcastów i audycji, szykujemy się też do produkcji słuchowisk. Poza tym rośnie popularność audiobooków i e-booków, za czym idą działania naszego pionu wydawniczego. Są już takie tytuły, które w połowie sprzedają się w formach cyfrowych.

PAULINA ZYŚK-LISICA, WIRTUALNA POLSKA: W przypadku mediów internetowych digitalizacja jest immanentną częścią działań. Obecnie skupiamy się nie tylko na tym, co oferujemy użytkownikom w formie newsów, ale też na zaspokajaniu ich potrzeb w innych obszarach życia. Mogą zacząć dzień od przeczytania najnowszych wiadomości WP, potem posłuchać radia na platformie Open.fm, a następnie zaplanować urlop i wykupić wycieczkę na Wakacje.pl, a potem posłuchać książek – naszym ostatnim zakupem jest Audioteka. Digitalizacja oznacza więc dla nas rozprzestrzenianie się, zajmowanie coraz większej części internetowego rynku.

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.