Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2023

Wszystkiego za dużo

Newsy, książki, reportaże, zdjęcia, filmy, seriale, podcasty, wpisy na portalach społecznościowych, relacje, sztuki teatralne, koncerty. Dość tego, nie damy rady

Polscy wydawcy książkowi w 2021 roku wypuścili na rynek 33 957 książek (dane GUS), z czego 31 092 były pierwszymi wydaniami. 85 książek dziennie.

Grupa Polska Press chwali się tworzeniem 47 tys. materiałów dziennikarskich miesięcznie – ponad 1,5 tys. materiałów dziennie. W skali roku – ponad 550 tys. tekstów.

– W 2022 roku opublikowaliśmy na portalu Wyborcza.pl 122 tysiące tekstów, o 17 procent mniej niż rok wcześniej. Uważna selekcja tematów i ograniczanie liczby artykułów są świadomą polityką redakcji. Stawiamy na jakościowe dziennikarstwo, warte zakupu subskrypcji cyfrowej czy papierowego wydania w kiosku – mówi „Press” Agata Staniszewska, rzeczniczka Agory.

To ponad 330 materiałów dziennie – tylko z jednego portalu. W 2021 roku wyprodukowano w Polsce 302 filmy przeznaczone do kin i telewizji. To 85 filmów pełnometrażowych oraz 217 średniometrażowych i krótkometrażowych. Około 65 proc. filmów telewizyjnych stanowiły dokumenty.

Maciej Chmiel z agencji fotograficznej East News zastrzega, że nie prowadzą statystyk liczby zdjęć, które są codziennie publikowane w serwisie, ale pociągnięty za język mówi: – Jeżeli mamy wizytę Joego Bidena – to będzie kilka tysięcy zdjęć z jednego dnia, ale w wielkanocną sobotę, kiedy jedynym głośniejszym wydarzeniem jest święcenie pokarmów – to nowych zdjęć przybędzie ze 200.

To wszystko i tak tylko wycinek produkcji dziennikarskiej, fotograficznej, wideo, dźwiękowej, pisarskiej, filmowej, która każdego dnia, każdej minuty zalewa rynek. A przecież nie dotknęliśmy jeszcze nawet ożywionej działalności w social mediach – milionów postów na Facebooku, filmików na TikToku czy kompulsywnie wrzucanych tweetów. Nie zapominajmy o YouTubie. Każdego dnia na tę platformę trafia milion nowych produkcji.

Ryszard Parka

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.