Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2023

Wszystkiego za dużo

Newsy, książki, reportaże, zdjęcia, filmy, seriale, podcasty, wpisy na portalach społecznościowych, relacje, sztuki teatralne, koncerty. Dość tego, nie damy rady

Polscy wydawcy książkowi w 2021 roku wypuścili na rynek 33 957 książek (dane GUS), z czego 31 092 były pierwszymi wydaniami. 85 książek dziennie.

Grupa Polska Press chwali się tworzeniem 47 tys. materiałów dziennikarskich miesięcznie – ponad 1,5 tys. materiałów dziennie. W skali roku – ponad 550 tys. tekstów.

– W 2022 roku opublikowaliśmy na portalu Wyborcza.pl 122 tysiące tekstów, o 17 procent mniej niż rok wcześniej. Uważna selekcja tematów i ograniczanie liczby artykułów są świadomą polityką redakcji. Stawiamy na jakościowe dziennikarstwo, warte zakupu subskrypcji cyfrowej czy papierowego wydania w kiosku – mówi „Press” Agata Staniszewska, rzeczniczka Agory.

To ponad 330 materiałów dziennie – tylko z jednego portalu. W 2021 roku wyprodukowano w Polsce 302 filmy przeznaczone do kin i telewizji. To 85 filmów pełnometrażowych oraz 217 średniometrażowych i krótkometrażowych. Około 65 proc. filmów telewizyjnych stanowiły dokumenty.

Maciej Chmiel z agencji fotograficznej East News zastrzega, że nie prowadzą statystyk liczby zdjęć, które są codziennie publikowane w serwisie, ale pociągnięty za język mówi: – Jeżeli mamy wizytę Joego Bidena – to będzie kilka tysięcy zdjęć z jednego dnia, ale w wielkanocną sobotę, kiedy jedynym głośniejszym wydarzeniem jest święcenie pokarmów – to nowych zdjęć przybędzie ze 200.

To wszystko i tak tylko wycinek produkcji dziennikarskiej, fotograficznej, wideo, dźwiękowej, pisarskiej, filmowej, która każdego dnia, każdej minuty zalewa rynek. A przecież nie dotknęliśmy jeszcze nawet ożywionej działalności w social mediach – milionów postów na Facebooku, filmików na TikToku czy kompulsywnie wrzucanych tweetów. Nie zapominajmy o YouTubie. Każdego dnia na tę platformę trafia milion nowych produkcji.

Ryszard Parka

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.