Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2023

Podcast pod klienta

Marketerzy dostrzegli, że reklama w podcastach jest dobrze przyjmowana, rynek rośnie

Od niemal roku partnerem podcastu radia Tok FM „Jak zarabiać na pieniądzach” jest mBank. Gośćmi Wojciecha Kowalika są m.in. eksperci tego banku. Również dla mBanku, który jest partnerem Festiwalu Nowe Horyzonty we Wrocławiu, Grupa RMF wyprodukowała w zeszłym roku cykl podcastów „Nowe horyzonty: więcej dobrego kina”, który prowadziła dziennikarka RMF Classic Magda Juszczyk.

– W tym roku postanowiliśmy wejść we współpracę z już istniejącym podcastem „Wojewódzki & Kędzierski” (w Onecie – przyp. red.). W tym sezonie można posłuchać dodatkowej sekcji „Więcej” od mBanku w każdym odcinku – opowiada Justyna Starczewska z departamentu marketingu mBanku.

Starczewska wyjaśnia, że segment klientów zamożnych firma definiuje nie tylko zasobnością portfela, ale też postawą życiową, którą określa w trzech słowach: aktywna, sprawcza i przedsiębiorcza. – Tworząc komunikację do segmentu osób zamożnych, szukamy miejsc, gdzie można znaleźć ich nadreprezentację. Zaliczamy do nich podcasty, w których możemy zaprezentować naszą markę w otoczeniu ciekawych treści – stwierdza przedstawicielka mBanku.

Biura reklamy i specjalistyczne firmy oferują klientom wiele możliwości zaistnienia w podcastach. Są to m.in. sponsoring podcastów, lokowanie produktu czy marki, partnerstwa odcinków czy dedykowane podcasty, czyli tzw. branded podcast.

– Wszystkie badania i w Polsce, i na świecie pokazują, że słuchacze podcastów są otwarci na przekaz reklamowy – wskazuje Sabina Lipska, dyrektorka wideo i audio w Ringier Axel Springer Polska.

Z zeszłorocznego badania brokera Agory wynika, że ponad 2/3 respondentów deklaruje, że akceptuje odcinki czy podcasty sponsorowane przez markę. – Badanie przeprowadzone przez Nielsena w Stanach Zjednoczonych wykazało, że 78 procentom respondentów nie przeszkadzają reklamy lub sponsorowane treści w podcastach, a ponad 62 procent słuchaczy rozważa zakup nowych produktów i usług po usłyszeniu o nich w podcastach – opowiada Lipska.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.