Wydanie: PRESS 05-06/2023
Podcast pod klienta
Marketerzy dostrzegli, że reklama w podcastach jest dobrze przyjmowana, rynek rośnie
Od niemal roku partnerem podcastu radia Tok FM „Jak zarabiać na pieniądzach” jest mBank. Gośćmi Wojciecha Kowalika są m.in. eksperci tego banku. Również dla mBanku, który jest partnerem Festiwalu Nowe Horyzonty we Wrocławiu, Grupa RMF wyprodukowała w zeszłym roku cykl podcastów „Nowe horyzonty: więcej dobrego kina”, który prowadziła dziennikarka RMF Classic Magda Juszczyk.
– W tym roku postanowiliśmy wejść we współpracę z już istniejącym podcastem „Wojewódzki & Kędzierski” (w Onecie – przyp. red.). W tym sezonie można posłuchać dodatkowej sekcji „Więcej” od mBanku w każdym odcinku – opowiada Justyna Starczewska z departamentu marketingu mBanku.
Starczewska wyjaśnia, że segment klientów zamożnych firma definiuje nie tylko zasobnością portfela, ale też postawą życiową, którą określa w trzech słowach: aktywna, sprawcza i przedsiębiorcza. – Tworząc komunikację do segmentu osób zamożnych, szukamy miejsc, gdzie można znaleźć ich nadreprezentację. Zaliczamy do nich podcasty, w których możemy zaprezentować naszą markę w otoczeniu ciekawych treści – stwierdza przedstawicielka mBanku.
Biura reklamy i specjalistyczne firmy oferują klientom wiele możliwości zaistnienia w podcastach. Są to m.in. sponsoring podcastów, lokowanie produktu czy marki, partnerstwa odcinków czy dedykowane podcasty, czyli tzw. branded podcast.
– Wszystkie badania i w Polsce, i na świecie pokazują, że słuchacze podcastów są otwarci na przekaz reklamowy – wskazuje Sabina Lipska, dyrektorka wideo i audio w Ringier Axel Springer Polska.
Z zeszłorocznego badania brokera Agory wynika, że ponad 2/3 respondentów deklaruje, że akceptuje odcinki czy podcasty sponsorowane przez markę. – Badanie przeprowadzone przez Nielsena w Stanach Zjednoczonych wykazało, że 78 procentom respondentów nie przeszkadzają reklamy lub sponsorowane treści w podcastach, a ponad 62 procent słuchaczy rozważa zakup nowych produktów i usług po usłyszeniu o nich w podcastach – opowiada Lipska.
Maciej Kozielski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter