Wydanie: PRESS 05/2004
Cyfrowe tytuły
ePaper to kolejny etap prezentacji gazety w mediach elektronicznych.
Czytać w Internecie jak na papierze, a przewracać strony przez kliknięcie myszką – tak w wielkim skrócie można wyjaśnić hybrydowy charakter ePaper, zwanego także wydaniem cyfrowym. To kolejny etap prezentacji gazety w mediach elektronicznych. Pomniejszone w Internecie strony wyglądają dokładnie tak jak w wersji drukowanej. Orientację ułatwiają wrażliwe na ruchy kursora ramki, zawierające powiązane ze sobą artykuły, i niewielkie rubryki informacyjne z tytułem i podtytułem tekstu. Przeglądając takie wydanie, czytelnik może za pomocą myszki przewracać strony tak, jak w klasycznej gazecie, bądź też poruszać się przy użyciu linków nawigacyjnych, umieszczonych z boku. ePaper ma formę PDF lub interaktywną, bazującą na HTML lub XML. Dostęp do niego, chroniony hasłem, uzyskuje się po zainstalowaniu bezpłatnego programu.
W Europie pionierem wersji ePaper był regionalny dziennik z Koblencji „Rhein-Zeitung”, który zaprezentował ją już w 2001 roku.
Katarzyna Domagała
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter