Wydanie: PRESS 05/2004
Na bocznym torze
Czy Krystyna Kaszuba jest twórcą jednego sukcesu?
13 marca 2002 roku. Imieniny Krystyny. Na konferencji prasowej w hotelu Sheraton prezes Edipresse Polska Zbigniew Napierała wręcza wielki bukiet kwiatów Krystynie Kaszubie – nie tylko z okazji imienin, ale też objęcia stanowiska wiceprezesa w tym koncernie. Zapowiada, że pod kierownictwem takiego fachowca nowo zakupione miesięczniki kobiece „Pani” i „Uroda” rozkwitną. Nastrój uroczystego koktajlu mało przypomina konferencję prasową. Więcej niż dziennikarzy zaproszono przedstawicieli firm kosmetycznych, są też pracownicy Edipresse.
Kaszuba jest u szczytu popularności. Założycielka i wieloletnia redaktor naczelna miesięcznika „Twój Styl” miesiąc po kupieniu go przez Wydawnictwo Bauer wybiera ofertę konkurencyjnego koncernu. „Ta, która nie chciała Niemca” – żartują wydawcy.
Półtora roku później. 2 października 2003. Lakoniczny komunikat Edipresse Polska głosi, że Krystyna Kaszuba złożyła rezygnację z funkcji wiceprezesa. Jako przyczynę decyzji podaje sprzedaż miesięcznika „Pani” Agencji Wydawniczo- Reklamowej „Wprost”. Prezes Napierała unika komentarzy.
Kwiecień 2004. Była redaktor naczelna „Twojego Stylu”, wydawca „Pani” i „Urody”, nie pracuje w żadnym wydawnictwie. Mimo to jest nadal tematem rozmów wydawców i dziennikarzy z pism kobiecych: „Co teraz robi Kaszuba?”.
Czy zaistnieje jeszcze na rynku? Może jej czas już minął, a nastał czas jej wychowanek: Anny Achmatowicz-Schwendimann (naczelna „Twojego Stylu”), Marzeny Wilkanowicz-Devoud (naczelna „Elle”), Doroty Maj (naczelna „Urody”)?
Anna Nalewajk
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter