Wydanie: PRESS 05/2004
Telewizyjne przyczepki
TVN Siedem i TV 4 biją rekordy pod względem nasycenia blokami reklamowymi, a klienci dzięki nim obniżają koszty kampanii.
TV 4 i TVN Siedem to dziś najbardziej nasycone reklamami telewizje na rynku. W pierwszym kwartale br. bloki reklamowe wypełniały aż 12,3 proc. ramówki TV 4 i aż 12,1 proc. ramówki TVN Siedem (dane AGB Polska, maksymalny dopuszczalny czas: 15 proc.). Dla porównania: bloki reklamowe w TVN-ie zajęły 10,6 proc. ramówki, w Polsacie – 11,9 proc., a w TVP 1 – 4,9 proc.
Stopień wypełnienia programu małych stacji reklamami nie jest jednak proporcjonalny do ich udziału w rynku reklamy telewizyjnej. TV 4 ma 2,8 proc. udziałów, a TVN Siedem – 2,7 proc. Wynika to z o wiele niższego cennika reklamowego, a ten jest pochodną m.in. wyników oglądalności i zasięgu obu stacji. TV 4 dociera do ok. 70 proc. gospodarstw domowych w Polsce, TVN Siedem tylko do ok. 40 proc.
Skąd więc tak duże zainteresowanie reklamodawców tymi telewizjami? – Reklama w TV 4 lub w TVN Siedem to główny sposób obniżania kosztów kampanii telewizyjnych – tłumaczy Piotr Wałęski, buying manager w Initiative Warszawa. Dzięki wykupieniu czasu w jednej z tych stacji spada średni koszt uzyskania punktu GRP, czyli procentu widowni osiągniętej w danym tygodniu – zwiększa się więc efektywność kosztowa kampanii.
Jarosław Murawski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter