Wydanie: PRESS 05-06/2019
Nie do śmiechu
We Francji dziennikarze nie walczyli z hejtem w sieci, tylko sami go nakręcali.
Grupa dwudziestu kilku osób przez kilka lat nękała na Facebooku ludzi, publikując teksty dyskryminujące kobiety, rasistowskie, homofobiczne czy antysemickie. Rozpowszechniała też zmontowane zdjęcia pornograficzne mające kompromitować wybrane ofiary. Rzecz działa się we Francji, a sprawcami cyberprzemocy byli głównie dziennikarze, PR-owcy i pracownicy reklamy. Po ujawnieniu afery w lutym br. przez dziennik „Libération” główne media szybko zamknęły wstydliwy temat. Za to odezwały się kolejne ofiary nękania w medialnych firmach.
Mariusz Kowalczyk, Paryż
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter