Wydanie: PRESS 05-06/2019
Autentyczny do bólu
„Przyjaciele, pomyślcie, subskrybujcie PewDiePie” – rzucił podczas transmisji z wielokrotnego morderstwa 28-letni zamachowiec z Christchurch w Nowej Zelandii.
Zabił 50 osób, kolejnych 50 ranił. Rekomendowany przez niego kanał należy do najpopularniejszego youtubera na świecie, uwielbianego nie tylko przez nastolatki.
PewDiePie (właściwe Felix Arvid Ulf Kjellberg) ma 29 lat, jest Szwedem świetnie mówiącym po angielsku, choć z lekkim nordyckim akcentem, i jest królem YouTube. Jego kanał ma blisko 100 mln subskrybentów, a on zarabia 12 mln dol. rocznie (źródło: „Forbes”). Pierwsze swoje wideo opublikował w październiku 2010 roku – był to klasyczny gaming, czyli dwuminutowa relacja z przebiegu gry komputerowej.
Po raz pierwszy nie grę, a samego siebie w kamerze pokazał jednak dopiero po siedmiu miesiącach. „Cześć wszystkim! Tu PewDiePie w pierwszym niegamingowym wideo. Ostrzegam was, to będzie nudne wideo” – powiedział głosem przechodzącego mutację (1,1 mln odsłon).
Po roku zrezygnował ze studiów, by zająć się wyłącznie prowadzeniem kanału na YouTube. Najpopularniejszy jego odcinek „Bitch Lasagne” („Suka lasagne”), w którym rapuje (czy coś w tym stylu) obejrzało ponad 190 mln ludzi. Tylu, ilu przyciąga finał konkursu Eurowizji.
Marcin Antosiewicz
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter