Wydanie: PRESS 05-06/2019
Krach darmochy
Bezpłatny dziennik „Metro” właśnie zakończył żywot w swojej ojczyźnie, choć był przekleństwem wydawców na całym świecie i miał doprowadzić do upadku płatnych gazet.
Kiedy w marcu br. do redakcji bezpłatnego dziennika „Metro” w centrum Sztokholmu wkraczają komornicy, wydawca zalega z wypłatą setce dziennikarzy, ma wierzytelności wobec skarbówki oraz firmy, od której wynajmuje lokale biurowe. Konfiskatę komputerów w ostatniej chwili ratuje decyzja sądu o przyjęciu wniosku właściciela o restrukturyzację „Metra”. W dokumencie pisze, że do „trudnej sytuacji finansowej gazety przyczynił się spadek dochodów z reklam, które przejęły takie podmioty jak Google oraz Facebook”.
26 marca 2019 roku ponad 700 tys. czytelników w Sztokholmie, Göteborgu, Malmö nie dostaje już swojej bezpłatnej gazety.
Daniel Zyśk, Sztokholm
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter